Nevěra, kam se podíváš

22. června 2015 v 19:35 | Destinaetus |  Jakoby ze života
Už mi to vadí dlouhou dobu, ale až v posledních pár týdnech přetekl pohár pomyslné trpělivosti.

Leze mi krkem, jak se všude okolo mě vyskytuje nevěra a taková ta mentalita typu Každý m*dá s každým a každý to před každým tají.

Dnes mám na mysli především tu mojí buzerantskou komunitu. Ale tím neříkám, že u heteráků je tomu jinak. Jen je rozdíl v tom, že u 7-10% menšiny se ta koncentrace jeví na první pohled jako větší, než u většinové společnosti, kde se to prostě snáze vsákne.

Víte, jaká jsou nejčastější ospravedlnění pro nevěru, co jsem zatím od nevěrníků slyšel?
1) Je to prostě normální, biologicky zakódovaný apod.
2) Chlap je ženatý/má vážný vztah s dívkou, tzn. manželka/přítelkyně se o milenci nesmí dozvědět.
3) Partner mu nedopřeje tolik sexu, kolik by si přál, tak si to musí najít jinde.


Všechny tyhle výmluvy přímo nesnáším. Pokud nejsem schopen být věrný, tak přeci nejdu do vztahu a nemažu tomu druhému med kolem huby, jak chci pevný, věrný a láskyplný vztah.

Odvolávat se na to, že nevěra je normální, to je asi úplně to nejvíce moc nejubožejší. Kdyby šlo ten superlativ ještě víc zesílit, tak bych to udělal. Nevěra normální není. Pokud se člověk odvolává na doby dávno minulé, tak by se také měl vrátit do jeskyně a lovit mamuty. Dnes jsme někde jinde. Vymysleli jsme něco jako společnost a civilizaci, víte? A také etiku. A možná vám i něco řekne morálka.

Stejně tak tvrdit, že kdyby partner měl větší apetit v pelechu, tak by neměl potřebu vyhledávat služby i u jiných zdrojů, je dost zcestný. Je to snad chyba toho partnera, že ten idiot nedokáže udržet svůj jediný občas fungující mozek v kalhotách?

O ženáčích a "zadaných heterácích" je zbytečné něco říkat. To je kapitola sama o sobě.

Občas mi až připadá, že jsem v tomhle ohledu dosti staromódní, ale není tomu tak. Neříkám, že jsem zastánce tradičního pojetí vztahu jak z patetických románů pro ženy, ale jsem zastánce věrnosti. To znamená, že pokud se pár rozhodne, že si stanoví nějaká pravidla a povolení, například na sex s jinými lidmi, a oba tato pravidla dodržují, jsou s tímto stavem oba spokojení a vztah jim funguje, tak to je jejich věc. Je to sice netradiční, ale pokud to nevadí jim dvěma, tak proč by mělo mně.

ALE, pokud k žádné dohodě nedojde, jeden očekává 100% věrnost a ten druhý si užívá i jinde a tají to. V tom případě se jedná o obyčejnou nevěru.

A co to do mě vlítlo, že jsem tak nasratý? To, že už mě nebaví si hlídat pletichárny svých známých a furt se obávat, abych něco někomu nevyzradil a tím nezbořil tenhle oplzlý domeček zvráceností, že by Dante žasl a Freud nestíhal vydávat jednu knížku za druhou.

Nastíním situaci na jednom malém městě v místě mého bydliště. Mám zde známé A, B, C a D:
A a B jsou ve vztahu.
C je ex od B a má svůj vlastní vztah s E.
D je můj ex (naštěstí už jen ex!) a má také vlastní vztah s H.
B a D spolu něco měli, možná i občas mají a A o tom až doteď nevěděl.
A měl něco s C a E. B o tom neví.
A má stále pravidelně něco s C a B o tom neví.
A začal v poslední době jezdit i za dalšíma písmenama. B o tom neví.
Jak znám B, tak má určitě už dlouho něco s dalšími písmeny abecedy. A o tom neví.
C si beztak také užívá i jinde.
Jak znám D, tak si užívá přímo s celou abecedou + s holkama. Samozřejmě že H o ničem neví.

Také se vám z toho chce blít? Mně tedy ano. A to je vlastně jen 5 osob, které znám osobně. Jinak jich v tom městě je MNOHEM víc. Opravdu je nechápu, každý ze sebe dělá duši čistou, co pomalu ani neví o čápovi, ale jakmile se naskytne příležitost, tak ji čapnou za pačesy a pod prvním stromkem ji znásilňují. Pokud nechci mít pověst kuběny a jehelníčku, tak se přece jako kuběna a jehelníček nechovám. Na co takový divadlo?

A do téhle výše uvedené spirály jsem se dostal jedním debilním prořeknutím. To jsem se takhle viděl s A, který se chlubil, jak se v ten den seznámil s D (mým ex) a jak něco spolu už plánujou. S naivní myšlenkou, že A a B si řekli o svých bývalých milencích, když tedy mají ten "vážný vztah", jsem tedy A řekl, jestli mu nevadí, že B měl něco s D.

A tady začal problém. B totiž před A tajil, že by kdy něco měl s D. Tudíž A se na mě nasral, že jsem mu způsobil bolehlav. B to nijak nekomentoval a D mi začal vyhrožovat, ať ho přestanu pomlouvat a že mi rozbije hubu. Napsal v tomhle duchu asi 4 zprávy dlouhé jak Nový zákon, ale ani jsem to nečetl, protože mě jeho ubohý žvásty nezajímaly.

A já si nějako uvědomil, že tohle do prdele svatý Terezy nemám zapotřebí! Ať si dělají co chtějí, ale já už o nich nechci nic slyšet. Howk, domluvil jsem.
 

16 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 baruschkasf baruschkasf | E-mail | Web | 22. června 2015 v 20:11 | Reagovat

Vidíš, tenhle pohled do homosexuálního světa mě nikdy nenapadl :-)
V heterosexuálním světě se tohle nestává, aspoň ne takovým způsobem, nevěra je samozřejmě v každém světě...
V hetero vztahu bych písmena nahradila čísly... Lichý holky, sudý kluci...
V čistě hetero pak holka nebude chodit s přítelem svého ex, či kluk s přítelkyní své ex...
Ne lichá s lichou, ani sudý se sudým...
Díky tomu, že Vy nerozlišujete na sudé a liché (promiň, rozlišujete, v Tvém případě jste jen sudí), pak se mohou setkat bývalí i budoucí.
Zamotala jsem se do toho moc?
A věř, že když se setkají dva vyzrálí jedinci, pak jsou si věrní...
Stejně, jako Ty...

2 Egoped Egoped | E-mail | Web | 22. června 2015 v 20:16 | Reagovat

No jo, to jsou ty nevýhody malých měst :)

3 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 22. června 2015 v 20:55 | Reagovat

Jo jo, u mě se to taky pořád řeší... a více se to zaplétá, lidé lžou, už ani pomalu neví, co komu řekli... Chci prostě vztah, který je založený na důvěře a vzájemné lásce... takže hledám. A asi nenajdu :D

4 Eleanor Eleanor | E-mail | Web | 22. června 2015 v 21:31 | Reagovat

sama sice ziju na silne heterosexualni vesnici, kam jsem se prestehovala z mesta, ale mam podobny problem. Koho potkam, ten je nejak propojeny s tim druhym, vlastne i s tretim. Tech chodi s tim, ale spi s tim a na zabavach, tam to je pak kazdy s kazdym. Nastesti si to ale druhy den nikdo nepamatuje. Pak je tu jeden "borec" co ma kazdy druhy den novou, tvrdi, jak ji miluje a za tri dny je pro nej p***. Svou staromodnosti do kolektivu nezapadam. Neveru povazuji za zradu, ktera zabiji duveru. Bez duvery pro me neni vztah. Nekdy mam pocit, ze se k sobe lide chovaji jako k uzitkovemu zbozi. Vycerpam z druheho, co se mi hodi a jdu. Vezmu si, jak male dite, co chci a neresim nasledky... prijde mi to smutny pristup dnesni doby.
Kde jsou casy, kdy vztah bylo budovani spolecneho zivota v dobrem i zlem. Dneska uz to vidim spise na spolecny zivot, kdyz se zrovna chce a hodi se to:(

5 necroparanoia necroparanoia | E-mail | Web | 22. června 2015 v 21:43 | Reagovat

Žiju v malym městě a přesně to samý je tady i mezi heterosexuálama. Jenom já tak nějak stojím stranou. Úplně si představuju, jak se spolu kluci tady baví "Mám novou holku, tu a tu, v posteli fakt třída" "Já vim, se mnou se taky snažila" "Fakt jo? Se mnou byla frigidní" :D

6 userka userka | E-mail | Web | 22. června 2015 v 23:25 | Reagovat

Ty voe, v tý abecedě se nedá vyznat. A proč jsi přeskočil F a G a šel rovnou na H? :)

7 Vikomt Vikomt | E-mail | Web | 23. června 2015 v 0:03 | Reagovat

[1]: wtf?! Takové nesmysly jsem dlouho nečetl.

Máš pěkně nechutnou abecedu. :D

8 stuprum stuprum | Web | 23. června 2015 v 3:09 | Reagovat

Nevěra je prostě jednoduchým řešením lásky. :D

9 Viollet Viollet | E-mail | Web | 23. června 2015 v 10:53 | Reagovat

Tož to je hotová písmenková polívka. Ne, že bych byla překvapená, od ségry už jsem leccos slyšela o jejich lesbické komunitě. :D A náš kolektiv na střední byl místy též solidní kurevník, nejspíš si nevybereš.

10 Kalypsó Kalypsó | E-mail | Web | 23. června 2015 v 11:58 | Reagovat

Jsi můj člověk! Nevěra je snad všude, kam se člověk podívá. Kam ten zatracený svět do háje spěje? A je úplně jedno, jestli jde o homo- nebo heterosexuály. Ono je to totiž všude stejný. A přesně jak jsi napsal. Pokud vím, že jsem prostě takový, jaký jsem, a sem tam někde zahnu, tak nebudu brat čas své drahé polovičce, která to má postavený úplně jinak a ještě jí lhát a zapírat!

11 Destinaetus Destinaetus | E-mail | Web | 23. června 2015 v 12:15 | Reagovat

[6]: 'cause I could! :D ... ne, fakt, v tom momentu nasr...štvanosti jsem nad tímhle nepřemýšlel :)

12 Maglaiz Maglaiz | E-mail | Web | 23. června 2015 v 12:36 | Reagovat

Kurnik, to je námět minimálně na knihu! A věř, že by se prodávala. :-D

13 mengano mengano | E-mail | Web | 23. června 2015 v 14:13 | Reagovat

V těch písmenkách jsem se kompletně ztratila :D

No, co k tomu říct... máš stoprocentní pravdu, ale bohužel neexistuje řešení. Někdo holt bere vztah vážně a nevěra mu připadá nemyslitelná, jiný na nějakou důvěru a morálku zvysoka kašle a bere, co se dá. Záleží na charakteru člověka.

Když tak koukám na mládež kolem sebe, tak dneska asi fakt převládá trend "užít si a jít o dům dál". Nijak se nad tím nepohoršuju, my jsme nebyli jiní.
Jen by se takhle neměli chovat lidé, kteří žijí ve vztahu nebo v manželství. To je ubohé, protože podvádí jen prolhaní ubožáci.

14 lady Lianna Ellusive lady Lianna Ellusive | Web | 23. června 2015 v 14:40 | Reagovat

Podobné podhoubí je hodně velkou příčinou faktu, že jsem bez chlapa. To, co ostatní kolem mě považují za normální, jednoduše nerozdýchám. A zatím se nenašel nikdo, kdo by to měl s věrností stejně jako já.

15 živočích živočích | 23. června 2015 v 14:54 | Reagovat

po prečítaní mi neostáva nič len povedať: true, true...

16 Tereza Matoušková Tereza Matoušková | E-mail | Web | 25. června 2015 v 13:46 | Reagovat

ABCDEFGH by měli uspořádat příliš dlouhou swingers party a byl by klid. 8-)

17 Jenda Jenda | E-mail | Web | 27. června 2015 v 18:03 | Reagovat

Mám dlouholetý vztah a to co vypisuješ jako důvody, jsou prostě výmluvy. Pokud si chci užívat, nebudu mít vztah a nebudu podvádět. Když chci objet půlku města, nebudu nikoho obelhávat a tvrdit, jak jsem věrný. Zažil jsem dobu, kdy jsem to trochu střídal, ale krom krátkodobého štěstí mi to nepřineslo nic. Vztah vede.

18 Tai Todd Tai Todd | Web | 28. června 2015 v 23:34 | Reagovat

Jo, tak tohle dobře znám, mám spoustu teplých kamarádů a když jsem občas slyšela, kdo s kým, za čími zády a jak lehce, bez výčitek, bylo mi z toho akorát na blití, protože pak vypadali jako banda děvek. (nic proti, ti konkrétní, co znám, jsou takový coury :D).Ale samozřejmě se to týká i heteráků, jen jak sám píšeš, u "homo" je to víc vidět. Nevěru neberu, jsou to jen výmluvy. Sice nevěřím, že člověk je monogamní tvor, ale v tom smyslu, žít celý život s jedním. Jinak si prostě myslím, že když jsem ve vztahu, tak v něm prostě jsem a držím kalhoty nahoře. Pokud chci "šustit" jinde, tak jednoduše nejsem ve vztahu a nedělám takhle z někoho vola..

19 Nebožka Nebožka | Web | 14. července 2015 v 22:49 | Reagovat

Nevěra hýbe celým světem. Otázkou je, jestli to kdy bylo jinak. Ještě ne tak dávno jsem si myslela, že dřív, když na sebe byli lidé ještě hodní, si věrní byli. Ale pak jsem se pustila do studia 19. století a veškeré moje iluze byly ty tam. A je nesmírně těžký si pak v takovým světě najít člověka, pro kterýho je nevěra stejně tabu jako pro tebe/mě/nás. Pořád jsem asi nějak skeptická.

20 Em Age Em Age | Web | 24. července 2015 v 11:50 | Reagovat

Jo, ten první důvod (je to zakódované v genech) mi taky leze krkem, když ho slyším. Muži jsou prý "rozsévači semene", a proto jsou častěji nevěrní. Z téhle pravěké logiky se mi chce rozhořčením brečet.

Tvůj názor je velmi dobrý, střízlivý a souhlasím s tebou. :-) 8-)

21 Em Age Em Age | Web | 24. července 2015 v 11:50 | Reagovat

[16]: LOL :-D

22 surpan surpan | E-mail | Web | 24. července 2015 v 13:41 | Reagovat

Né, že by mi vadilo užívat si s více ženami, ale jsem hooodně dlouho zadaný a nikdy bych nezahl. Za prvé si to žena nezaslouží a za druhé mi dělá problém lhát a nechci nic tajit. Člověk se pak jen do toho zamotá a stejně to půjde do kopru. Tedy "ne" nevěře. A pokud někdo chce jinou, tak ať to ukončí a jde si za druhou.

23 Karkulka17 Karkulka17 | Web | 24. července 2015 v 17:25 | Reagovat

Trochu jsem se pozom ztrácela :D ale zajímavý

24 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 24. července 2015 v 17:34 | Reagovat

Já si myslim, že je to uplně jedno. Vždycky každej mrdal s každym a asi se to ani nezmění.

25 Illumináti Illumináti | Web | 24. července 2015 v 18:19 | Reagovat

wow
          such nevěra
        very téma
                                                so všude
           8-)  8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

26 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 24. července 2015 v 18:33 | Reagovat

U vaší menšinové orientace nevím, ale u nás heteráků je nevěra nepřirozená jen tím, že je to SKRÝVANÉ mnohoženství/čas od času i mnohomužství (skrývané, protože být nevěrný se tají, hlavně před podváděným partnerem). O tom jestli je to nemorální, to je otázka doby ve které společnost žije.
Maloměsta mě vždycky děsila, na druhou stranu to mohlo dopadnout hůř- vesnice.

27 Porcelánová panna Porcelánová panna | E-mail | Web | 24. července 2015 v 19:36 | Reagovat

Trochu jsem se v těch písmenkách ztratila ale podle mě to nemá cenu řešit. Lidi se nezmění. Já mám pocit že se z nevěry stává běžná věc :-?

28 snapeova snapeova | Web | 24. července 2015 v 23:15 | Reagovat

Prostě to nepochopím. Když někdo ví, že se nedokáže držet ať nemá vztah nebo ať má vztah, kdy s tímhle bude ten druhý souhlasit.

Co je tak super na tom, mít někoho doma, odskakovat si jinam a usilovně to tajit?

Všechny ty důvody jsou blbý výmluvy. Kdo opravdu chce, ten nezahne.

Ať si každý dělá co chce, ať si jde za touhami, ale ať nepodvádí...

29 Jana Jana | E-mail | Web | 25. července 2015 v 7:28 | Reagovat

Jooo, ty výmluvy jsou někdy vážně na rozbití huby :) Ale co naděláš, je lepší se hodit do klidu a počkat si, až si ti druzí nabijou hubu :)

30 Nekra Nekra | 25. července 2015 v 10:44 | Reagovat

Jsem rád, že tam zmiňuješ možnost, kdy o sexu s jinýma partneři vědí a je to součást dohody :). Když jeden bude chtít vztah a ne sex a druhej bude chtít i sex, tak se ani nedivím, že by si sex sháněl jinde. Což ovšem neznamená, že má ve vztahu lhát a zapírat to - nejlepší je, když se na tom domluvěj.

Z toho, co popisuješ, mi nepřipadá nejhorší, že mají sex s někým jiným než se stálým partnerem, ale pokrytectví, kdy lžou, že nemají.

31 Starsy Spirit Starsy Spirit | Web | 25. července 2015 v 22:41 | Reagovat

Trochu jsem se ztratila v písmenech ale připadá mi to jak ty laciný americký komedie, popř. česká Ordinace v Růžový zahradě. Všichni se všema ale nikdo nic neví. Nebo si alespoň myslí, že to neví. Nechci znít hnusně, ale vážně by to byla dobrá zápletka do obdobných seriálů (kdyby tam už dávno nebyla).

Vcelku najivně jsem si myslela, že u homosexuálů, ať už gayú nebo lesbiček, je to s věrností lépe než u hetero. No... asi je to všude stejné a ti, co znám, jsou svatá výjimka. :( :)

32 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 26. července 2015 v 16:49 | Reagovat

Parádně sepsáno a nejen mnou podepsáno, další slova nejsou třeba :-)

33 Coneja^^ Coneja^^ | Web | 27. července 2015 v 15:33 | Reagovat

Já docela rozlišuju nevěru a úlety .. Nechci tím samozřejmě nic ospravedlňovat, ale jen říkám, že se na tohle dokážu koukat trochu jinak.
Nevěra je (obzvláště tak, ak popisuješ) svinstvo, o tom žádná. Ale podle mě je ještě důležitější přístup nevěrníka k celé situaci. Pokud jsem už tzv. někde ulítla, vrátit se to nedá. Z minulosti vím, že když je člověk na mol, neví o sobě (naštěstí jsem v té době byla nezadaná). Ale pokud si člověk uvědomí, že prostě šlápl vedle, zachová se upřímně a postaví se k tomu dospěle, vysvětlí to partnerovi, udělá všechno proto, aby se to neopakovalo ... asi bych v této chvíli ještě dokázala odpustit. Lidi prostě chybují... Ale taky mám pár známých, co si seriózně udržují poměr s někým jiným během vztahu, a tohle už mi přijde jako neodpustitelná záležitost. Žádné "člověk to má zakódováno" - ty jsi to vystihl přesně, jsme lidé, ne zvířata ..
Opravdu trefný článek

34 Ryuzaki Ryuzaki | Web | 27. července 2015 v 16:19 | Reagovat

Ty písmenka... strašně jsem se do toho zamotala :D
Ono je to všude stejný, jak u homo, tak u hetero.

35 Městoběžník Městoběžník | 27. července 2015 v 20:12 | Reagovat

Ajajaj... docela se v těch písmenech ztrácím. Nevěra normální není, to bych také podtrhla a zvýraznila.

Ze svých známých jsem slyšela jen o dvou osobách,které někdy někoho podváděly (podvádí). A jejich partneři to snad dokonce nějakým způsobem tolerují. Jinak asi nikdo...

A rozhodně nejsem v nějakém spolku konzervativců ani věřících, bydlím teď v celkem velkém městě... Jsem snad výjimka?

36 Kumii Kumii | 27. července 2015 v 22:06 | Reagovat

To jsou problémy :D
Musím uznat, že jsem zase netušila, že homosexuální páry to s nevěrou budou mít takové... No, nevadí. xD
Ale je to vtipný... A je to fakt častý, i já v městě potkala v jeden den odpoledne slečnu, co šla s nějakým blonďákem.. a večer jsem ji viěla v nějakým tmavovlasým týpkem :-D Děs T.T'

37 Melkora Melkora | Web | 28. července 2015 v 10:06 | Reagovat

Teda, promiňte, že vám do toho kecám, ale váš článek o nevěře je poněkud zmatený a já mám pocit, že kromě moralizujících výkřiků, jsem se z něho nedozvěděla nic.
Příště bych doporučovala během psaní méně emocí a více rozvahy.

38 Majklice†Světice Majklice†Světice | Web | 28. července 2015 v 10:15 | Reagovat

To mi připomnělo, jak jeden známý gay v baru řekl, že si připadá jako děvka, protože už spal se všemi přítomnými. U leseb jsem si téhle promiskuity taky všimla, jednou jsem byla na oslavě s kamarádkou a nikdo nevěřil, že jsme spolu nikdy nic neměly, tehdy jsem se dozvěděla, že je běžné, když je každý s každým :D Potom jedna slečna samozřejmě začala balit mě i kamarádku (podle toho, kdo byl zrovna při vědomí, ale později začala využívat i toho, že někdo při vědomí nebyl), měla jsem z toho takový dojem, že se až moc dívali na The L Word :D

39 grey.t grey.t | E-mail | Web | 19. srpna 2015 v 15:29 | Reagovat

...a kdybys žil v Praze, nestačilo by ti ani pět abeced.

40 Naira Naira | Web | 30. srpna 2015 v 19:23 | Reagovat

Přeji pevné nervy! Tohle by mě taky pekelně nebavilo...

41 co-s-tim co-s-tim | 16. ledna 2016 v 20:57 | Reagovat

Zrovna co se nevěry týče jsem napsala taky článek a v podstatě s tebou souhlasím. Buď jde o pitomce, kteří věrní být prostě nechtějí nebo nedokážou a nebo je pak problém ve vztahu kdy si dva nedokážou vyříkat problémy a řešej je v posteli u někoho jinýho. V dnešní době je to hnus, kterej se nějak rozmohl.

42 co-s-tim co-s-tim | Web | 16. ledna 2016 v 20:59 | Reagovat

A jinak v tom tvým městě je to nějaký podivný. Copak tam nikdo nedokáže udržet vztah?

43 Ellie Parrish Ellie Parrish | 4. srpna 2016 v 20:33 | Reagovat

Ty jo konecne kdo ma stejny nazor jako ja!!!! to jsou duvody co slycham furt " nemam potrebu mit vice secu nez partner, tak ma pravo me podvest"

presne si myslim, ze ti lidi nemysli mozkem, ale rozkrokem, dale ti lidi vubec nejsou pripraveni na plnohodnotny vztah. Ja bych nemohla ani chodit s klukem, ktery ma jen sklony podvest. V tom jsem strasne prisna, tak si vybiram podle toho lidi, ale v dnesni dobe? V dnesni dobe jsou lidi stejni a jsou sobci a reknou ti " co oci nevidi, srdce neboli"
za toto bych vradila. Klidne bych rada o tom s tebou pokecala pokud chces, to je tema co me hodne žere nekolik tydnu kdyz tak muzes pisnout

untrue.ellies@seznam.cz

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama