Agresivita dnešních blogerů

22. září 2014 v 18:30 | Destinaetus |  Úvahy aneb Vyschlá studna
Na blog.cz se pohybuju už nějakých 8 let a poslední rok a víc se mi zdá, že dnešní kolektiv blogerů je tak nějako víc agresivní, než bývalo. Asi už jste všichni zvyklí na články typu, že úroveň AK klesá, že zde nejsou zde žádní dobří psavci a bla bla, no, tak tenhle můj článek do téhle série nepatří, fakt ne. Moje téma je obšírnější. Trochu si zde zavzpomínám na to, jací bývali blogeři před tou téměř dekádou let a jací jsou dnes. Článek jsem psal skoro přes 2 týdny, kdy jsem se snažil sepsat myšlenky tak, aby byly co nejvíc stravitelné, tak snad podávají co největší vysvětlení tohoto mého postřehu.



Nechci aby to vypadalo, že nějakým způsobem glorifikuju staré časy a nechávám se unášet nostalgií (sám nesnáším když nějaký důchodce pronese virální větu "Jó, zlatý časy, to by za komunistů nebylo…"), jenže se nemůžu ubránit porovnání vzorců chování obyčejného blogera tehdy a dnes. Dneska si vysloužíte urážku nebo rýpnutí do živého a ani nevíte jak.

Stačí se jen podívat na nám všem známou situaci kolem AK. Na chvilku o tom něco poreferuju. Pořád se něco hrotí, řeší, za něco se bojuje, někdy až téměř nepřiměřenými prostředky, a zapomíná se, že jsme pouze na blogu. Vím, zní to teď nejspíše ode mě dost pokrytecky, jenže s odstupem času musím říct, že jsou věci, ve kterých bych se dnes nejspíše zachoval jinak a za některé se i celkem stydím. Když bylo v AK první kolo rebelie, tak mi to ani nevadilo, protože Tiskař byl…no, budeme slušní a pomlčíme o tom, jakou částí těla byl. Ovšem to, že jsem se nechal zatáhnout do Dětí revoluce (sic šlechetná myšlenka zpočátku, ale její průběh ke konci mi byl dosti proti srsti - např. plány na vyvraždění carské rodiny) a dokonce jak jsem v článku o pauze Pranýře zveřejnil mailovou korespondenci, což bylo ode mě dosti podlé a značně "neprofesionální", za to se už i celkem stydím. Skutečně. Ovšem na DR mi ani tak nevadilo jakou myšlenku toho "hnutí" zastávalo, ale způsob projevu a různé "nápady". Tohle chování dokonce vyvrcholilo i tím, že se již nikdy v budoucnu nehodlám nijak angažovat ohledně AK. Rozhodně ne potom, co jsem se snažil v jedné debatě ohledně Lupy osvětlit problematiku autorského zákona a licencí a bylo mi řečeno jednou lupařkou, že neumím nic než kritizovat a jestli se mi něco nelíbí, tak at z AK táhnu pryč, že mě tam nikdo nedrží. V ten moment přetekl ten bájný pohár trpělivosti. A uvědomil jsem si otázku - proč je zapotřebí takové hrocení blogové platformy? Ještě bych takové přehnané chování chápal od lidí, kteří mají zdejší blog nějak spjat s jejich profesí, jako je třeba Temnářka (její blog v podstatě funguje jako oficiální stránka spisovatele), nebo Lúmenn (vede e-shop a blog je i její vizitkou), nebo exčlenka Metteorwa (jejíž blog je v podstatě její portfolio). Ale u obyčejných smrtelníků, kteří mají blog jen jako hobby? Proč?

Opakuji, tento odstavec nebyl psán za účelem rozvíření debaty ohledně AK nebo DR, ale pouze abych vám ukázal, co mě vedlo k mému názoru. Takže o této problematice v komentářích pomlčíme, ano? Ale hádavcům to bude asi jedno…

Ovšem toto chování je takové dnešní univerzum. Nevím, jestli za to může dnešní doba, vliv ekonomický krize, jiný globální krize, jiný psychologicky "podepřený" důvody, nebo snad ty údajně démonické videohry co nás prý nutí vraždit, ale dnes na blog.cz panuje taková nasraná atmosféra, že to nepamatuju. A nejsem jediný, co si toho všiml.

Jestli chcete, aby byly vaše články nekonfliktní, tak musíte psát o kytičkách ze svý zahrádky nebo sepsat report z dovolené. Možná ještě nějaký ten výžblept ze života, ale to je už trochu tenký led, protože jak načnete něco více osobního, tak si malujete na čelo terč. A důvod, proč můžete psát pomalu jen o těchle banálních tématech? Když si totiž dovolíte napsat článek o něčem více kontroverzním, nedejte bohové, abyste do toho zahrnuli i váš názor, který se něčím vymyká průměru, tak se vám v komentářích vyrojí celá vesnice s pochodněmi, co vás začne fuckovat a přesvědčovat, že jste asi někde upadli hlavou napřed a pouze ten jejich názor je ten správný.

Když jsem ještě se starým blogem psal články například o eutanázii, homo adopcích, nebo i o fanoušcích fotbalu á la hooligans (možná bych si vzpomněl i na další články), tak komentáře se vždy držely jisté úrovně slušného vyjadřování a když vznikla debata, tak to byly opravdu argumenty jak se patří a ne jen výkřiky "Mně se to líbí/nelíbí, tak to tak má bejt!" a pak nějaký Bu Bu Bu jako přídavek - prostě Novinková diskuse jak vystřižená.

Dřív se takový výbušný reakce vyskytovaly jen u vážně přestřelených článků typu "Milujeme Hitlera", "Teplouši do plynu" nebo "Ženský k plotně". Jistě, vždycky ještě šílely a vyvolávaly satana fanynky Tokio hotel na anti-fanouškovských blozích, kde nám přísahaly pomalu smrt za zvuků monzunu a vůně gelu na vlasy, ale to byly jen poblázněný puberťačky, které jsou v každé hudebně pokleslé době. Jinak si nepamatuji nějakou vysloveně komentářovou flamewar, možná jeden hodně těžký trolling, ale nic jiného. Ovšem dnes? To máte pod každým názorovým článkem aspoň jeden poměrně dost nasratý koment a řady Lukášů a Apoštolů se nám značně rozrostli.

Jako příklad by krásně posloužily názorové články od Adelaine. Sice jsem se všemi jejími názory na 100% nesouhlasil, především těmi o homosexualitě (jak nečekané, že), ale i tak jsem z jejího formulování a argumentování nikdy neměl pocit, že bych jí chtěl nejradši majznout cihlou po hlavě (na rozdíl od ostatních). A přesto, v jejích komentářích vždy vybuchlo několik rachejtlí, až to byl kolikrát celej ohňostroj. Někdy to bylo až úplně zbytečné. Mohu to potvrdit minimálně u oněch homo článků.

Člověk by nevěřil, jak jsou někteří lidé schopní se hystericky hádat kvůli úplný kravině.
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Máte dojem, že jsou dnes blogeři agresivnější?

Ano
Spíše ano
Jak kdy
Spíše ne
Ne

Komentáře

1 lady Lianna Ellusive lady Lianna Ellusive | E-mail | Web | 22. září 2014 v 18:51 | Reagovat

Musím přiznat, že dnes le jepší se do nějaké větší blogové komunity raději necpat. Všichni řeší, koho Standa přijímá do Klubu, už ale nikdo neřeší, že dva roky zpátky ses "ohřál" na titulce 10 minut, pak tě smetl příval. Bylo 500 členů. Teď je 200 členů, tak bys tam měl vydržet půl hodiny. Jsi tam od pěti ráno do tří odpoledne.

Je krásné, jak každý kafrá, že přijímaní blogeři stojí za prd a sami mají na blozích prázdno:-).

2 dobry-jmena-uz-jsou-pouzity dobry-jmena-uz-jsou-pouzity | E-mail | Web | 22. září 2014 v 19:06 | Reagovat

Podle mě je to věkem lidí, co se tu pohybujou. V 16 jsem taky leccos hrotila, do krve se hádala a často si tím nabíhala. Ale čím jsem starší, tím víc je mi tohle všechno tak nějak buřt. A taky to vidím u ostatních - spousta blogerů je prostě v onom věku, kdy si teprve utváří názory a tak jsou hodně vyhranění, málokdy se zamýšlí nad věcmi z více stran, nejsou schopní si říct "vlezte mi na záda, já si myslím svý a vám to vaše brát nehodlám." Ono je potřeba řešit i ten blog, ale na druhou stranu se tím člověk fakt nesmí nechat úplně strhnout - jenže k tomu jsou "puberťáci" prostě náchylný, co si budeme povídat, však jsem v tý revoluci "jela" taky. Blogeři halt dospívají od pixelek k důležitosti a nesmiřitelný agresivitě. Však ono to zase přejde :)

3 shariony shariony | E-mail | Web | 22. září 2014 v 19:14 | Reagovat

Já si nemyslím, že by se to nějak změnilo. Bloguju od r. 2008 a vždy tu byli rejpalové, ti, co slušně i neslušně posílali ostatní do háje, řešily se v AK kraviny do takové míry, jako by šlo o život, za názor byl člověk zjebán... Je to asi o jednotlivých blogerech, kteří se tu vyskytují. Dřív někteří psali i urážející komentáře, a to jen proto, aby si sami zvýšili návštěvnost, s tím jsem se teď už nesetkala. A pokud jde o AK, tak mi teď přijde mnohem klidnější než dřív, což je skoro až škoda :-D

4 A A | Web | 22. září 2014 v 19:21 | Reagovat

No, jak už jsem tak nějak čekala, když jsi mi o tom psal, tak s tebou souhlasím. Ale myslím, že tenhle článek pár lidí akorát nasere a bohužel nic nezmění. :D Kéž by!

Jinak díky za zmínění, ehm. Tož to víš, já známý boxovací panák a ubohá oběť. :D Ale ne, vážně. Mohlo by se to tu trochu mírnit. Člověka pak takové věci třeba i vyštvou pár měsíců z blog.cz, ehm ehm. I když si myslím, že někteří by byli radši, kdyby napořád. Jinak je vtipné, že to píšeš s tou homosexualitou, protože na tu se mi dost změnil názor, rozhodně teda od chvíle, co jsem psala poslední článek o ní, na který si pamatuju. Ale souhlasím.

Já kontroverzní články miluju a pokud to není něco jó, nikdy by mě nenapadlo se nad tím nějak pohoršovat. Ale možná je chyba v nás, možná jsme moc benevolentní a měli bychom jít taky tvrdou silou proti těm, jež nesplňují naše ideály! :D

5 Míša Míša | Web | 22. září 2014 v 19:47 | Reagovat

Asi patřím mezi ty nekonfliktní štastlivce, kteří se uvedeným situacím vyhýbají. Párkrát jsem se na blogu setkala s negativními komentáři typu, že jsem psychopatka, když mě tak fascinuje smrt a podobně, občas mě navštívil někdo, kdo chtěl vytvořit negativní reklamu. "Máš hnusný blog, já mám lepší."... ale jinak to bude asi taky tím, že tolik komentářů přeci jen nemám. Svou bisexualitu jsem na blog netahala, protože to muselo zůstat v utajení a proto jsem se i poslední dva roky kontroverznějším tématům vyhýbala. Co se týče AK, nějak jsem se naučila si těch hádek nevšímat. Ale, jakože jsem členem už nějakých těch... co já vím 4-5 let, nezdá se mi, že by se něco změnilo, mé začátky tam byly plné hádek, pak se začly provozovat všemožné rubriky a trošku se to uklidnilo, když se lidem dala volnější ruka. Teď už si zase všichni na svou nabytou moc zvykli, nikdo nový už se tam moc neangažuje a tak se lidi nudí a rýpají, kam můžou, aby si utvrdili své postavení. :-)

6 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 22. září 2014 v 20:26 | Reagovat

Já patřím mezi ty lidi, kteří neradi vyvolávají hádky a neradi jsou její součástí. Takže radši klidně odplouvám do jiných vod, když se někde rozvíří tak bujará diskuze a nechávám to plavat. Stejně jsou to jenom slova a žádné činy...

7 Njina Njina | 22. září 2014 v 20:29 | Reagovat

Tím, že sem vpíšu svůj názor a dotaz riskuju, že budu za úplnýho de.ila, ale člověk musí vyzkoušet všechno,ne? :-D

Upřímně - jsem na blogu nováček, prostě naprostej greenhorn. :-D
[2]: Je mi sice už 17 a čtvrt :-D , takže jsem těsně za věkovým limitem blogerky "dobry-jmena-uz-jsou-pouzity", ale myslím, že blogeři-nováčci v mým věku se právě naopak na svět dokáží dívat z více stran... (I když je pravda, že své názory nemáme ještě "vyvinuté" a podle mého jsou naše blogy o to zajímavější :-D Ale to je jen můj názor! :-D )

[5]: P.S.: Na svém blogu jsem se s agresivními komentáři ještě nesetkala, ze stejného důvodu jako u tebe "Míšo" - nikdo ke mě totiž nechodí... :-D

P.P.S.: Jak jsem si tak (několikrát) pročítala tenhle článek (a komentáře), prostě mi pořád ne a ne dojít plný význam zkratky ...AK... (Zjevně to má nějakou spojitost s komentáři.. To sem hlavička, co?! :-x )

Tak a je to venku - teď sem za oficiální d...la (Nechci být zbytečně neslušná) :-P
Odpusťte mi mé chování, jakožto agresivní bloger jsem si prostě nemohla pomoci :-D
(Jen vtípek, prosím vás!!!! O_O )

A klišé nakonec - hezký blog a vtipný článek 8-)

8 Janča Janča | E-mail | Web | 22. září 2014 v 20:52 | Reagovat

Buď jsou blogeři, kteří komentují agresivnější, a nebo si to ti autoři článků moc berou.
Já u článků ráda píšu svůj názor a nemyslím to ale tak, že by ten autorův byl špatný. Jen řeknu svůj,vyměníme si o tom pár vět, každý poznáme důvody druhého a je mi fajn. Ale někteří se prostě drží toho, že mají pravdu jedině oni a neumějí ustoupit a to je pak horší. Natož když jde o blogera, který jinak píše skvěle, ale komentáře občas přestřelí.

9 Míša Míša | Web | 22. září 2014 v 21:27 | Reagovat

[7]:: AK = autorský klub :)

10 Dragell Dragell | Web | 22. září 2014 v 21:41 | Reagovat

Napsala jsem dlouhý komentář, ale nakonec se to tu rozhodla nerozpitvávat a napíši to jednoduše - plně s tebou souhlasím. Bloguji téměř desítku let, ačkoliv na různých doménách pod různými jmény, ale takovou atmosféru, jaká panuje poslední dobou, jsem nezažila. Čím dál víc sama vnímám dost náletů i na mou adresu a to včetně lidí, kteří na mne ukázali a ukazují, že v AK nemám co dělat. Zamrzí to, ale jsem ráda, že se stále najdou lidé, co mne rádi čtou, pokud nesouhlasí, normálně se k tomu vyjádří a to je to, co mi dává sílu pro ně dál psát - slušné komentáře k věci :)

11 dobry-jmena-uz-jsou-pouzity dobry-jmena-uz-jsou-pouzity | E-mail | Web | 22. září 2014 v 22:08 | Reagovat

[7]: Možná jsi to pochopila jako urážení "pubošů - blogerů," ale tak to vůbec vyznít nemělo. Samozřejmě, že názory člověka v 16 nejsou o nic "horší" než ty staršího, jen prostě člověk s věkem někdy ztrácí chuť o svých pravdách ostatní přesvědčovat - a tím pádem se nežene do zbytečných scén a konfliktů, které většinou nic neřeší. O tom dívání se na problémy z více stran - to samozřejmě závisí na otevřenosti a určitým rozhledu, který může mít třináctka stejně jako důchodce. Vycházím pouze ze svých zkušeností s určitou skupinou blogerů a rozhodně bych nechtěla paušalizovat, je to jen má teorie :-)

12 Takara Takara | Web | 22. září 2014 v 23:36 | Reagovat

To co popisuješ, je jen jev, který je všude na netu, když je u nějakého článku povolená diskuze. Není to jen blog či novinky, najdeš to i na MK (což je web pro nastávající maminky) a čím to? No prostě řada lidí si vybije svoji frustraci na internetu "anonymně" a to je celé...někteří lidé se chodí na internet pohádat...Obávám se, že to není záležitostí věku, diskuze s paní ve středních letech, bývají ostré taky viz MK...

Nemám srovnání,Blogu před 10 lety, protože v té době jsem blogovala jen velmi vlažně...Hádám, že řada těch, kteří před 10 lety blogovali, už nebloguje a blogují zase jiní...s jiným typem osobnosti...

Já bych AK zrušila a bylo by (to by bylo řevu), ale tady vycházím ze své praxe, že když se mi dvě děti perou o hračku, tak ji prostě seberu a je klid... :-D (pokus o vtip)

13 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 23. září 2014 v 15:41 | Reagovat

Nedostatek argumentů se většinou dohání agresivitou.
Myslím, že to souvisí se vzdělaností.

[9]: AK = Автомат Калашникова

14 Blanch Blanch | Web | 23. září 2014 v 16:49 | Reagovat

:) Jakožto momentálně asi nejstarší bloger na tomto systému celkem, si moc dobře pamatuju, jak to s blog.cz bylo od začátku až dodnes. Založila jsem si blog den poté, co byl tento systém založen. První tři roky se s dnešní situací nedají vůbec srovnat. Další dva byly takové trochu zatěžkávací.

A ač jsem byla vždy takovým zastáncem AK, tedy, toho AK, jakým to podal kdysi Krutomluv(dnešní forma je už jaksi dost jinde), tak bohužel musím konstatovat, že největší sváry mezi bloggery přinesl právě AK.
Zkuste si na chvíli představit, že by nikdy AK nebyl. Neproběhly by různé revolty, neřešily se s odpuštěním p*čoviny. Netvrdím, že jsem proti klubu, to nikoliv, ale pravdou je, že kdyby nebyl, mám dojem, že by bylo i méně "nasraných" blogerů. No a Krásná tomu asi taky dvakrát nepomohla :). Objevila se totiž místa, kde se začali shlukovat hateři, najednou si ostatní čtenáři uvědomili, aha, oni hatují a prochází jim to, zkusím to taky. Aplikuji to i jinde... Podle mě to byl takový řetězec událostí.

A proto ve většině případů, ačkoliv ty diskuze čtu, se vůbec nevyjadřuji, jednak mi to nestojí za to, abych se rozčilovala, a jednak si vždycky řeknu, jak strašně idiotské by bylo se do takových debat pouštět, když je to jen blog. Jen neznámé pžezdívky, které stejně nikdy nepoznám, jen lidi, kteří prd vidí do toho, co se děje, ale za každou cenu se musí projevit.
Na tohle už jsem vážně trochu stará. Ale uznávám, ještě tak před šesti sedmi lety jsem taky měla potřebu se ještě občas k něčemu vášnivě vyjádřit.

Trefný článek, Desi. Asi bohužel pro dnešní blogerskou sféru.

15 agrenej agrenej | E-mail | Web | 23. září 2014 v 17:27 | Reagovat

Upřímně, i když jsem členem AK, vždy jsem byl spíše ten typ, co si ,,hraje na vlastním" písečku a tak jsem se nějak tomu všemu vyhnul. Ale myslím si, že pokud na blog proudí stále nová krev, tak to může být právě tím.

Není to sice tak dávno, co jsem vyšel střední školu, ale občas opravdu jen nechápavě kroutím hlavou, když od bývalých učitelů slyším nějaké zážitky z hodin. Co si dovolují dnešní patnáctiletí, na to ,,bordeláři" mého ročníku ani nemysleli. Pokud je tohle zhoršení chování opravdu celorepublikové, není se čemu divit, že se zvyšuje agresivita i v blogové komunitě.

16 Evil Evil | Web | 25. září 2014 v 19:57 | Reagovat

naprosto souhlasím.. a není to jen teď.. ale pozoruju to už hodně dlouhou dobu.. joo.. fanynka Tokio Hotel jsem byla kdysi hodně veliká a těchhle sraček jsem se obloukem vyhýbala.. ty tábory fans a antifans byly úchvatný :-D dětičky..
mám zašouplej blog (nepoužívanej), kam jsem chtěla psát svoje úvahy a názory.. na daný téma.. ale vyprdla jsem se na to.. nenaplňovalo mě to.. nic mi to nedávalo.. tak si píšu svůj deník, odráží to přímo mojí osobu a ten blog je jako kdybys mě potkal venku na ulici a začal se se mnou bavit.. (ano, bejvám někdy takhle sprostá) nemám zapotřebí filozofovat a psát o něčem, protože je to teď děsně kůůůl se srát do věcí, o kterých víš minimum :-D

17 Magdaléna Magdaléna | Web | 27. září 2014 v 18:47 | Reagovat

Řekla bych, že všechno je vystiženo ve větě, že všichni mají pořád chuť za něco bojovat. Za cokoli. a Jakkoli... taky mě to unavuje

18 Kerria Kerria | Web | 27. září 2014 v 18:58 | Reagovat

Nezdá se mi, že by se situace za poslední roky nějak zhoršila. Spíš naopak. Dřív to byly hlavně články na TT, které vyvolávaly bouřlivé diskuze a hádky. Někteří blogeři si na tom dokonce založili svou blogovou kariéru - čím kontroverznější článek (názor), tím vyšší návštěvnost a bouřlivější diskuze. Dnešní TT jsou proti tomu o ničem a ani ti největší provokatéři nic provokativního nevyplodí.

Lidi se rádi hádají, obzvlášť virtuálně. Takže když se objeví nějaký provokativní článek, tak se to pochopitelně projeví a možná víc než dřív, protože takových článků je dnes poměrně málo a hlavně se hůře hledají.

19 m. m. | Web | 27. září 2014 v 19:37 | Reagovat

Myslím, že vzrůstající agresivita okolo AK a celého blog.cz z velké části spočívá v tom, že na blog.cz nikdy nebyl takový bordel. Nepamatuju si, že by byla platforma tak plná bugů a už vůbec že by je nikdo neřešil, neopravoval, nereagoval na dotazy, nebo je nedejbože mazal. Jaký přístup správy, taková atmosféra, jelikož ano, blogeři dnes často své blogy berou mnohem vážněji než dřív. Dřív se člověk za to, že měl blog, spíš až styděl, nebylo to nic, na čem bysis mohl zakládat. Mluvím tedy ze své zkušenosti, nemůžu mluvit za všechny, ale ze mě si na základce kvůli blogu akorát utahovali, neměla pro to pochopení ani moje rodina, ani kamarádi, a neexistovalo, abych se tím mohla někde chlubit - zadělávala jsem si na problémy.

Dnes je situace úplně jiná, mít čtený  oblíbený blog je prestiž, je to boj, je v tom velká konkurence a je to celá věda, nejen díky AZ, ale právě i prostě proto, že se to tak profláklo. A když mi na něčem tak záleží a je to tak společensky důležité, tak chci, aby to fungovalo, a aby se okolo toho nevznášela pochmurná atmosféra pocitu, že se nemám kam obrátit, když něco nejede. Lidi si zvykli za poslední roky, že to tak prostě je, a tak už se často neobtěžují ptát slušně a zoufalství vzrůstá. Pominula veškerá naděje, že to bude lepší, protože vše stojí na jediném neochotném člověku, který s nikým normálně komunikovat prostě nebude. Myslím si, že je proto nefér obviňovat blogery, že jsou agresivní a řeší číčoviny. Mnozí možná ano a vždycky bys měl mít v první řadě život reálný, ale to neznamená, že tohle není důležité.

V minulosti se děly různé věci a člověk řekl a udělal dost bláznivin. Ale osobně se nestydím za jedinou, všechno to bylo podle mě oprávněné a vzhledem k chování druhých zcela na místě.

Jen mě nepřestane mrzet, že to všechno vůbec člověk byl donucen řešit, že se to všechno po Krutově odchodu tak pokazilo, že vznešené myšlenky zadupal novácký přístup a že už v tam není ke komu vzhlížet a koho obdivovat. Když si říkám, jak by to dneska mohlo vypadat, kdyby to vedení nikdy nepadlo do rukou jen jednomu člověku, úplně se zasním.

Naštěstí blog.cz není jediná platforma na světě. Představ si, jak by to vypadalo, kdyby nebylo kam odejít. To by teprve bylo něco.

A taky mě hrozně mrzí, jak vyčpěla Lupa. Bylo to to jediné, co z té revoluce mohlo vzejít, a do dnešního dne se díky ní nezměnilo snad vůbec nic, Lotty, kvůli níž to všechno bylo, si ještě nikdo na paškál nevzal, a nikdo z vyhrožovaných nebyl vyhozen. No tak to mě picni s něčím takovým. Nechápu, čeho se ty holky zalekly a proč to proboha nedotáhly.

20 lovitka lovitka | Web | 28. září 2014 v 13:31 | Reagovat

Možná je to také tím, že jsou články přístupnější širšímu publiku.
Dříve se člověk tak nějak pohyboval po své ose oblíbených, s jejichž názory povětšinou souhlasil, nebo ho alespoň zaujaly.
Teď visíš na titulce (v čemž je samozřejmě hlavně spousta výhod, že), navíc ty kontroverznější články dostanou svoje čestné místo na mega panelu, kde jsou obrázkem a krátkým titulem prezentovány ještě více kontroverzně a agresivněji (občas mi přijde až vulgárně), než nakonec doopravdy vyzní...

21 Míša Míša | Web | 28. září 2014 v 22:57 | Reagovat

[13]: : taky jedna z možností. Zřejmě by to chtělo zůstat pouze u té zkratky a nechat každého vymyslet si její vlastní znění. :-)

22 Míša Míša | Web | 28. září 2014 v 22:57 | Reagovat

[13]: : taky jedna z možností. Zřejmě by to chtělo zůstat pouze u té zkratky a nechat každého vymyslet si její vlastní znění. :-)

23 Niké Storch Niké Storch | E-mail | Web | 29. září 2014 v 0:14 | Reagovat

Naprosto  s tebou souhlasím! A proto je tolik málo kvalitních článků, protože se blogeři už i bojí napsat na různá témata vlastní názor, neboť budou z poloviny ukamenováni. Sama to znám ze svých článků. Ano, kdyby napsali, že se mnou nesouhlasí a proč, ale vyloženě ze mě udělají debila, podstatu článku si překroutí tak, abych z toho vyšla nejhůř já, ale že by se nad problematikou někdo zamyslel? Tak to jsou skutečně výjimky. Ale o čem mám potom psát? O tom, jak dnes krásně svítilo sluníčko? :D

24 darkemperor darkemperor | E-mail | Web | 29. září 2014 v 3:02 | Reagovat

Jsi do prdele buzerante.

25 mengano mengano | E-mail | Web | 29. září 2014 v 8:51 | Reagovat

Lidé občas nechtějí diskutovat, chtějí se hádat. Vybít frustraci, zaujmout, zvednout si ego. Typicky koment č.24. Informační hodnota nulová, přínos k tématu nulový, IQ autora v záporných hodnotách ;-)

26 Raja Luthriela Raja Luthriela | Web | 29. září 2014 v 12:09 | Reagovat

Tak to jsem asi jedna z mála, která na blogu nemá vyloženě agresivní komentáře. To spíš je vštší pravděpodobnost, že nebodu mít žádné. A tak si můžu psát kontroverzní články, jaké chci skládající se jenom z mých vlastních názorů. Asi jsou moje články tak monumentální, že si u nich nikdo ani neodváží zanadávat. ;-)

Jinak. V autorském klubu jsem nikdy nebyla. TY pravidla pro přijetí mi přišla poněkud diktátorská.

27 Blanch Blanch | Web | 29. září 2014 v 12:43 | Reagovat

[24]: Jsi rozkošný...

28 Jana Jana | E-mail | Web | 30. září 2014 v 12:15 | Reagovat

Další díl skládačky: Proč je tak těžké najít na blogu kvalitní čtení :-)

29 Ina Ina | Web | 30. září 2014 v 16:47 | Reagovat

Na blogu jsem podobně dlouhou dobu - přibližně 7.5 roku (sice s dvouletou pauzou...) - a myslím, že můžu jedině souhlasit. Možná je to trochu dnešní "nemoc sociálních sítí", kdy se každý skrývá za svou identitou a nebojí se vyjádřit cokoliv. Dřív jsme se jako teenageři báli, že si "rozhádáme svoje eSBéčko", když napíšeme něco proti, ovšem v době svobodného názoru se počítá s tím, že každý může vyjádřit cokoliv.
Zajímalo by mě, kolik lidí by ti vyjádřilo ten samý názor přímo do očí, kde ho nebude chránit firewall, antivirus či skryté jméno na Facebooku. :-?
Suprově napsané :-)

30 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 30. září 2014 v 20:36 | Reagovat

Já si myslím, že to je o davu. Bohužel nemohu mluvit o blogových "starých zlatých časech", protože jsem s tím začala někdy před dvěma lety, ale i tak sleduju jak se to mění. Jistě nemám tolik zkušeností, jako blogeři s delší dráhou, ale jo, je to jiné. Možná, že dřív nebylo blogů tolik a rozdělovali se jenom na obrázkové a třpytící se blogísky a blogy s nějakým textem (ať už smysluplným či méně pochopitelným) a člověk měl menší komunitu, jenž pak se blog začal rozrůstat a ke slovu si přišel dav přeplněný různými mediálními drily a bylo to. Myslím, že blog upadá, mnoho dle mého kvalitních blogerů od svých stránek začalo dávat ruce pryč.
Možná že blog neměl sloužit jenom k zábavě, hledání si různých informací, ale také o tom, že nahlídneme na věc cizíma očima a pak si to přebereme v hlavě. Když budeme takové články zadupávat i s jejich blogery, budou blogy na nic ;-)

31 Karol Dee Karol Dee | E-mail | Web | 1. října 2014 v 19:52 | Reagovat

Za dva dny jsem byla v MHD dvakrát svědkem toho, že po sobě lidi začli úplně bezdůvodně řvát. Nevím, co se to děje, jestli už vyhynuli slušní lidé nebo co..

32 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 2. října 2014 v 12:50 | Reagovat

Pane jo. Jsem si teď uvědomil, že se na blog.cz pohybuji už od roku 2006. (Taky osm let.) O_O to to letí.

A jinak souhlasím s tebou. Dřív se vlastně lidé takhle nespojovali. Konfliktů si pár pamatuji, ale nikdy to nebylo v tak velké míře - spíš jen blog mezi bloghem/blogerem. Dnes je to celkově vše hned vyostřené a člověk má strach napsat nějaký "horší" článek ze strachu z nepochopení a velké komentářové laviny. :-?

A to jsi nezmínil Grammar nazi komanda. :-? To také nebylo. A když teď uděláš někdy chybu - protože článek píšeš v jedenáct večer dopředu na další den - hned se na tebe spustí s tím, že tam máš chybu. Jsem nevěděl, že blog je jen pro perfekcionisty. :-|

33 annox annox | Web | 2. října 2014 v 19:56 | Reagovat

Já se v prostředí  blog.cz pohybuju jen krátkou dobu, proto vážně nemám srovnání s těmi „zlatými“ časy, které byly a kdy lidé nebyli tak agresivní.

Osobně s tímto ale problém nemám a nějak výrazně jsem se s tím ani nesetkal. Píšu o různých věcech, mnoho z nich dokáže vyvolat i nějakou tu agresivnější zpětnou vazbu, ale vesměs se mi vrátí inteligentně napsané názory, i když třeba agresivněji laděné.
Osobně ale většinou nechci psát o květinkách, psech a bublající vodě, protože to většinou vážně nikoho ani nezajímá :D Rád napíšu článek na téma, které rozpoutá diskuzi, nad kterým se lidi zamyslí a myslím, že v mnohých případech je taková zdravá agresivita prostě na místě. Jak bylo psáno i v komentářích, někteří takové jednání považují za nevyzrálé, jako důkaz toho, že agresivní články vyvolávající diskuze píšou převážně 16tiletí (mě je 16 :D) a je to proto, že na spoustu věcí nemají ucelený názor a je to pro ten věk typické. Typické rozhodovat se extrémisticky, vidět věci černobíle a samozřejmě myslet si, že na všechno znají řešení a jedině jejich názor je správný.  Upřímně si myslím, že se snažím na věci dívat z jiných pohledů, nevidět je černobíle a ve svých článcích se snažím spíš vyvolat onu diskuzi a donutit čtenáře aby se zamyslel, než na sílu někomu nutit svůj názor, i když ho samozřejmě přidávám. I když co já vím, třeba jsem pořád jen malé děcko co vyřvává do světa svůj názor, to nechť posoudí jiní :D

Každopádně si myslím, že není dobré být lhostejný a zastávat názor „vlezte mi na záda“ ale je to jen a jen přínosné napsat i agresivnější článek (samozřejmě ne plný sprostých výrazů, napsaný inteligentně a ano, opravdu existuje inteligentní agresivní projev :D) který rozproudí diskusi :)

34 life2006 life2006 | Web | 4. října 2014 v 22:31 | Reagovat

Souhlasím jen z části, záleží hodně na věkové kategorii blogerů a podobně. Blog na tom je v porovnání z jistými diskuzními fory jenště velmi dobře, tam teprve jsou lidi si šlapat na hlavu a linčují se mezi sebou i "maminky u sporáku" na portálech emimino a podobné fora.

35 Marillee Marillee | E-mail | Web | 5. října 2014 v 9:51 | Reagovat

Je pravda, že jsem taky takovýhle krvežíznivý debaty, které vznikají hlavně na internetu, protože se vám tu nemůže nic stát, čekala, jenomže se nedočkala. Ačkoliv píšu kontroverzní témata, nejspíš se vyjadřuju natolik jemným způsobem, že tam se mnou lidi ve většině případech souhlasí... :D Vážně, ještě mi nepřišel snad jediný komentář, ve kterým by mě autor poslal s mým názorem do zadele. :-?

Ale zase jsem tohle potkala jinde, totiž na ask.fm (mimochodem příšerná stránka) a řekla bych, že je to věkovou kategorií. Na týhle modrý stránce jsou převážně 13-15 letý holky, "který si nenechají srát na hlavu" a mají dost odvahy tě poslat do kosočtverce, jenom protože nemáš rád Miley Cyrus. :-D Takže to jest má zkušenost.

36 jentabezejmena jentabezejmena | Web | 5. října 2014 v 18:13 | Reagovat

[35]: Hele... Neházej všechny "13-15-letý holky do jednoho pytle". Uznávám, žádná z nás nejsme ideál, ale co taky můžeme od ostatních čekat? Chováme se pouze tak, jak nás naučili naši rodiče ;)

37 Marillee Marillee | E-mail | Web | 5. října 2014 v 18:17 | Reagovat

[36]: Nevšimla jsem si, že bych někoho házela do pytle...

38 Luďka Luďka | E-mail | Web | 7. října 2014 v 14:12 | Reagovat

Nemám ráda agresivní lidi. Někdy jsou agresivní už i děti. Naštěstí nás to minulo a máme hodné děti, které si vystačí i s legem http://www.kostickylega.cz/

39 Yasminn Yasminn | E-mail | Web | 16. října 2014 v 21:54 | Reagovat

Amen.

40 Polly Polly | Web | 22. října 2014 v 11:21 | Reagovat

niekedy mi to pride, ze to naozaj spôsobuje ta internetova anonymita, v ktorej zijeme viac a viac... ze doma za pocitacom je proste kazdy husty, ci prirodzene zvysuje silacne reci, alebo imaginarne presadzovanie sa len preto, aby sme si leštili ego doma v pracovni :D...
ja osobne mam velmi neskodny blog na osobne zlepsenie nalady a niekedy mi hlava stoji z toho ako ma dokaze niekto napadnut pre nic za nic...napriklad mam par vulgarnych komentov pod zaujmove clanky, kde zhrnam vsetky vedomosti, ktore som nazbierala z literatury, alebo clankov k teme a niekto mi vynada, ze zdroje ukazuju odkial som to cele pokradla (hoci si davam pozor, aby som iba parafrazovala) a este aj nevyberanym spôsobom..poviem si ok, tak bez zdroja, sice budem vyzerat, ze som mudra od prirody...a bum...uz som krava, ktora nema zdroje a takto dokola..sice nie casto, ale chcem tym povedat, ze este aj na neskodnej teme si agresor nieco najde...pisanie o kvetinkach nas uz nezachrani xDDD ... kedysi som vulgarne komenty mazala, ale teraz ich nechavam, pretoze to je vizitka toho cloveka....

41 mJ mJ | Web | 22. října 2014 v 13:33 | Reagovat

já z ak odešla.
nikdo ke mně nechodí,
občas někde napíšu nějakou sr-čku
a jsem spokojená .)

ale že bych měla potřebu tu bejt agresivní.. to né, to mě odnaučila Densika :)))

42 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 22. října 2014 v 14:16 | Reagovat

Ale to sou prostě lidi. Lidi a jejich nátura...

43 Em Zet Em Zet | Web | 22. října 2014 v 15:12 | Reagovat

Ráda bych přispěla i svým novým hlodem, ale nějak nedokážu sesumírovat myšlenky. V anketě jsem dala "jak kdy", já se na blogu pohybuju kolem pěti let a přijde mi to zhruba stále stejné. :D

44 Gil Gil | Web | 22. října 2014 v 16:43 | Reagovat

Mír, bratři a sestry :D  :-)

45 Bajus-ik Bajus-ik | 22. října 2014 v 16:52 | Reagovat

Neviem nejak mi nepríde že by blogy boli agresívne, skôr mám pocit že je to skoro stále to isté. No to že ľudia sa dokážu hystericky pohádať koli nejakej hlúposti je niekedy už moc

46 Miloš Miloš | Web | 22. října 2014 v 17:01 | Reagovat

Mám podobný názor jako v m. v komentáři [19]:.
"Hádky" nad AK (spíše však jeho kritika) a "revoluce" měly rozumnou myšlenku zlepšit jeho úroveň. Určitě žádný absolvent Právnické fakulty ZČU v Plzni není nadšený, že ji za pár měsíců "vystudovalo" plno zprofanovaných politiků a podnikatelů, kteří si tam titul v podstatě koupili, a tím i prestiž vzdělání poctivců notně utrpěla. A členové AK, kteří mají trochu soudnosti, se zase pozastavují nad některými klubovými "kolegy", kteří jeho "prestiž" diskreditují, nečlenové se tomu mohou jen divit anebo smát.
Bohužel Lupa se zdá dnes mrtvá.

Na druhé straně si myslím, že vyslovení kritičtějšího názoru se hned nesmyslně bere jako útok na někoho nebo něco místo toho, aby to dotčené osoby braly jako zpětnou vazbu. Je to asi hlavně tím, že blogeři (blogerky) jsou většinou školního věku, schovávají se pod sukní své maminky a nedovedou si představit, že v životě je bude stále někdo posuzovat a nic nemají jistého.
Neustálá chvála je možná jen v pohádce nebo na blogu s moderovanou diskuzí a pečlivě filtrovanými komentáři :)

47 feministicgirl feministicgirl | Web | 22. října 2014 v 18:36 | Reagovat

Asi mám štěstí, že o věcech typu AK nemám moc páru...zatím.

48 Čerf Čerf | E-mail | Web | 22. října 2014 v 18:53 | Reagovat

Já jsem celkem rád, pokud má agresívní člověk agresívní komentáře a hloupý člověk hloupé komentáře. Aspoň se dá rychle zorientovat, kdo je kdo. Jak kdysi napsal Miroslav Horníček: "Hloupý nemá být umlčen, ale vyslyšen, mlčící hloupý se těžko pozná." :-) Latentní agresivity je mezi lidmi spousta a pro ty politováníhodnější je blog jediným místem, kde je možné ji přeměnit v něco, co na pohled vypadá jako čin, který však na rozdíl od skutečného činu neumí přinést trvalejší pocit uspokojení.

Ale druhou stranou téže mince je podle mne vyjadřování afektovaného obdivu i tam, kde pro to není sebemenší důvod, což je také na blog.cz velmi rozšířeně provozovaný sport. Pokud je někdo od svých klakerů zvyklý na neúměrné a ustavičné pochlebování, jakýkoli závan kritičtějšího pohledu v kombinaci se vztahovačností v něm také může vyvolat agresivní výlev nečekané intenzity.

49 Radfordová Radfordová | Web | 22. října 2014 v 19:05 | Reagovat

možná je to taky trochu tím, že si všichni tolik "stojíme za svým názorem". spousta lidí evidentně není schopná si za ním stát a chovat se u toho i slušně, o neschopnosti se zamyslet nad tím, co říkají druzí, snad radši ani nemluvím.
jinak, musím říct, že u sebe na blogu ani nikde jinde jsem se nikdy s nikým nepohádala a asi bych ani do konfliktu nešla, nasrávat se mě nebaví...

50 Holoubek Holoubek | E-mail | Web | 22. října 2014 v 19:47 | Reagovat

Musím říct, že já jsem si svoje "revoluční" období již užil. Jediná věc, za kterou jsem se fakt pral, bylo takové krátké období před muy moc lety, kdy jsme se s pár dalšími blogerkami snažili násilím vnucovat "blogíísQařkám" autorský přístup k blogování.
Dnes nic kolem blogu opravdu nehrotím, je mi to všechno tak nějak jedno.  Takže já se lidem, který tyhle blogový amoky ještě držej, jen tiše pochichtávám. :-D

51 Maia Lee Maia Lee | E-mail | Web | 22. října 2014 v 20:10 | Reagovat

Myslím že se to netýká jen blogů a AK. Dnes se úspěch a odlišný názor od většiny nepromíjí. Nejdůležitější je prostě dělat co tě baví, pokud tedy nemá někdo jako koníček rejpat v komentářích :-D

52 Cleo Cleo | Web | 22. října 2014 v 20:48 | Reagovat

Souhlasím s tím, že někteří to vážně přehánějí. :D

53 María María | Web | 23. října 2014 v 11:12 | Reagovat

Mě naopak připadá, že během těch sedmi let, co tu mám blog jsou komentující trochu dospělejší a méně se pouštějí do hysterických hádek. Ale to je jen můj dojem z nepatrného vzorku komentářů.

Fenomén AK ně naštěstí minul, takže nemůžu soudit.

[51]: Moje řeč.

54 Ms R. Ms R. | Web | 7. listopadu 2014 v 22:32 | Reagovat

Příjde mi, že jsou lidi na internetu čím dál otkanější a čím víc si toho dovolujou, na druhou stranu je zase mně všechno čím dál víc jedno. Před 8mi lety jsem nevěděla, že nějaký blog.cz existuje, ale o dva/tři roky později jsem aktivně blogařila, vydrželo mi to celkem dlouho a mezi komunitou (13 - 18 let), kolem které jsem kroužila se občas strhla maximálně nějaká telenovela, která do týdnu přešla. Dnes se rovnou posílají někam, stalkují se a třeba i několik měsíců spamují. Jo, pokrok nezastavíš :D.

55 Naira Naira | 30. listopadu 2014 v 15:05 | Reagovat

V tomto světě už se nepohybuju, protože jsem nestačila tomuto blogovému tempu. Holt mé zájmy jsou úplně někde jinde a navíc jsem tak trochu amatér ve psaní článků. Takže nemám šajnu, jestli máš recht, či ne. Ale díky za názor, protože kdybych zavítala někdy do těchto vod, budu mít o věc k pozorování na víc :) A na závěr asi přidám důchodcovský kec - chybí mi staré blogařské časy. Bylo to jaksi jednodušší, čistější.

56 Executor Executor | E-mail | Web | 27. prosince 2015 v 21:06 | Reagovat

S agresivitou na blog-u som sa našťastie ešte nestretol *klope na drevo*. Avšak vidím ju inde -hádky na facebooku medzi neznámymi ľuďmi, často kvôli politike. Druhým najčastejším dôvodom bývajú veci okolo počítačov, PC hier a pod. Neviem čo si o tom myslieť, túto oblasť by som netipoval. Netuším či ide o snahu násťročných noliferov si niečo kompenzovať, alebo čo to vlastne je.
Na blogu som skôr videl neprimerané chválenie iných, akoby hľadali niečo pozitívne nasilu. Keď si navzájom skladajú poklony ku "básniam" bez rýmov, mám dosť. ??? Takým vždy pozitívne hodnotiacim ľuďom odporúčam film Obyčejný spratek, ktorý je o tom, že dobrý zámer nie je vždy k prospechu.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama