Škarohlíd, kam se podíváš

6. června 2014 v 19:00 | Destinaetus |  Jakoby ze života
Jsem mírně rozhozen z toho, kolik kybicátorů a škarohlídů tu na blogu máme. Nevím proč, ale přijde mi, že tenkrát v těch prehistorických dobách, kdy si ještě malej Desíček vedl kopíráckej blogísek a pak ten těžkej maniodepresivní až zlogotháckěj blog, tak tu tolik škarohlídů nebylo. Nebo si na ně nepamatuji? Selektivní paměť je trochu zrádná, to je pravda. Ale budeme předpokládat, že jich tehdá tolik nebylo.

Ovšem dnes jako by se s nima roztrhl pytel Satana Klause. Jednak tu máme těch pár známých jmen, které si kopnou a rýpnou úplně, ale snad úplně do všeho, i když to není úplně na místě (až mi to občas připomíná diskuse z Novinek). Jmenovat nebudu, ještě by se proti mně vyhlásila křížová výprava a fatwa. … A ne, ty Děcka revoluce nemám na mysli (vždyť jsem byl vlastně mezi nima). Sice mi u pár jedinců přišlo, jako kdyby ujížděli na ředidle, ale tady mám na mysli jiné osobnosti.

Zpátky k tématu. Když se to vezme kolem a kolem, tak mi to ani moc nevadí. Sto lidí znamená sto chutí a je jasné, že vždy bude někdo, kdo bude kopat za jiný tým. To je přirozené. A dokud se drží nějaká únosná mez, tak to ani nikomu nevadí.

Ale to, co mi skutečně vadí, jsou ti anonymní škarohlídi!


Prvně jsem si jich všiml u hodnocení nováčků v AK. Je zajímavé, že snad v každé anketě je vždy stálý počet pětek a je jedno jak skvělý ten blog je. I kdyby ten blog vedl držitel Nobelovy ceny za literaturu s designem od špičkového grafika a ilustracemi, které by mohly vyhrávat soutěže, tak stejně se najde osoba, která mu dá pětku, protože asi bagr. Nechápu a asi nepochopím. Jsou věci mezi monitorem a židlí, které jsou takovým Freudovým mystériem, že pochopit nejdou. No, ale tak fajn, třeba je to jen náhoda, třeba že i když to je vždy stejný počet pětek, tak je od jiných lidí. Kdo ví. Náhoda je blbec.

Jenže pak jsem si jich začal všímat i u hvězdičkového hodnocení v mém Pranýři. Jen vydám nějaký článek, tak ještě než vůbec někdo napíše komentář, nějak do hodiny od vydání, už tam mám hozenou půl hvězdičku minimálně od jedné osoby. A vždycky! Vždycky! A mám dojem, že takhle to je nejen v Pranýři.

Aby nedošlo k mýlce, protože kybicátoři si rádi vymýšlí neexistující části textu, kvůli kterým se hádají a rafají jak blbí na dvorku, mně tady absolutně nejde o to, že jsem dostal nízké hodnocení. To je mi šumák. Ať se lidi klidně uhvězdičkujou do posrání. Jak jsem říkal, sto lidí je sto chutí. Jen mi jde o ten způsob projevu.

Pokud má někdo problém s nějakým projektem nebo konkrétní osobou, tak jsem zvyklý na to, že když teda mám s někým ten nějaký trvalý či závažný problém, tak to tomu člověku řeknu narovinu. Pokud je to maličkost, tak to nechám být, protože proč se zabývat nějakým subjektivním detailem. Ale pokud je to právě něco většího, tak si tu hubu otevřu a do tý klávesnice něco, herdek, nadatluju. A ne že někde budu trucovat a budu pasivně agresivní a říkat si Chňa! Dal jsem ti půlhvězdičku! To sem ti to natřel!

Pokud to je škarohlíd, co se vyžívá v tom, že někomu může dát anonymně nízké hodnocení, protože to je jeho záliba, letitý koníček, uspokojení nějakého mindráku, nemá prachy na psychiatrickou léčbu, nudí se, má z toho perverzní potěšení, cokoli, nevím a nezajímá mě to, tak ať si jde laskavě o blog dál. Chci pouze konstruktivní kritiku a nějací notoričtí "mínusovači" ji rozhodně neposkytují. Pokud se ti něco nelíbí, tak otevři orální otvor, zakvedlej jazykem a řekni to. Zmáčknout blbej čudlík dokáže každej trotl.

Musel jsem dokonce zrušit hvězdičková hodnocení i tady u sebe na blogu. Jak něco zveřejním a ukáže se to na titulce, tak během chvilky se ihned objeví nějaký škarohlíd, co mi dá ihned nízké hodnocení. A někdy to je vážně rychlost, že si ten článek snad ani nemohl stihnout přečíst.

Takže nyní následuje shrnutí, protože pro mě z neznámých důvodů mají lidé tendence v komentech řešit to, co vůbec nebylo smysl článku, tak to musím zopakovat. Nemám problém s nízkým hodnocením. Vůbec. Mám problém s anonymními škarohlídy, kteří dávají notoricky nízké hodnocení, aniž by vůbec článek četli. Jednoduché. Howk.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Adelaine Adelaine | 6. června 2014 v 19:48 | Reagovat

Já měla na blogu to samé. ;) Už jsem to pak i přestala řešit. Ať si tu půlhvězdičku dávaj, když jim to dělá dobře.

2 Taychi Taychi | E-mail | Web | 6. června 2014 v 19:53 | Reagovat

Já hvězdičkové hodnocení nikdy nějak neřešila zapomínala jsem, že tam vůbec je :-D. Každopádně máš pravdu. Musí bejt fakt příjemný kliknout si na tu půlhvězdičku a u toho fapovat...

3 lovitka lovitka | Web | 6. června 2014 v 20:20 | Reagovat

Haha, škoda, že tohle hodnocení nemáš i tady, dostala jsem nutkání pod tenhle článek dát půlhvězdičku :D

4 Metteorwa Metteorwa | E-mail | Web | 6. června 2014 v 20:22 | Reagovat

Jáj, to je klasika. Kdo se nudí a nemá co dělat, nebo sám nic pořádně neumí, tak dává půlhvězdičky, pětky a celé dny nahlašuje fotky na fejsbůku. To prostě nepochopíš. Jenom se nadechnout, vydechnout a zasmát se tomu. Poslední dobou fakt žasnu, jaké fotky jsou schopní lidé nahlásit mým známým (když ani ta hříšná 2pix bradavka tam není!). Vlastně, dlouho mě nikdo nenahlásil, divný. :-D
Ale myslím že tihle škarohlídi z blogu mají s těmi fejsbukovými leccos společné, nejsou-li to rovnou ty samý trdla. ;-)

5 Marillee Marillee | E-mail | Web | 6. června 2014 v 21:01 | Reagovat

Nevím, jestli sleduješ youtube, ale tam je přesně stejný problém. Jakmile jsou tvá videa populárnější, najde se pokaždé banda děcek, který tam plácnou dislajk a napíšou, že smrdíš. No dobře, to nenapíšou, ale ten palec dolů tam stejně hodí. Opravdu taková děcka, co neví roupama kudy, existují snad všude. Bohužel, jak vidím, tak i tady na blogu.

6 Bels Bels | E-mail | Web | 6. června 2014 v 21:09 | Reagovat

Taky mi v noci přiletěla k již neexistujícímu článku půlhvězdička. i když jsem zveřejnila takovej slovní průjem, že jsem si to možná i zasloužila. :-D
Těmi exoty se netrap, asi jsou to vážně jen nějaký nuly, kterým to dělá dobře. A ono to hvězdičkový hodnocení... třeba já ho tam mám jen kvůli lidem, kteří nevědí, co napsat, jinak je to podle mě o ničem... :-D

7 Miloš Miloš | Web | 6. června 2014 v 21:27 | Reagovat

Myslím, že sis mě kdysi také zařadil mezi kybicující účastníky diskusí, ale mně opravdu štve, když v AK se vyskytuje dost členů, kteří spamují každý den na titulní s nějakou pitomostí, nebo jsou přijímány blogy, které nestojí za zlámanou grešli. Někdy se ozvu (ale už zdaleka ne vždy, protože si řeknu, že to ani nestojí za to), ale vždy otevřeně, neanonymně.

O těch půlhvězdičkách nedávno napsal
článek David, já jsem napsal k článku komentář a obratem mně tento dobrák nasázel půlhvězdičky do všech 10 zobrazených článků a od té doby nevynechá žádný nový článek, starší jsem nezkoumal. Ani bych si to nevšiml, ale u jednoho článku žádné hodnocení předtím nebylo a tak se tam teď skví půl bodu.

8 Miloš Miloš | Web | 6. června 2014 v 21:34 | Reagovat

[7]: MĚ štve

9 Blanch Blanch | Web | 6. června 2014 v 22:11 | Reagovat

Tohle začíná být zajímavé.. jdu si pro popcorn :D

10 Robka Robka | E-mail | Web | 6. června 2014 v 22:45 | Reagovat

A nemá to být "kibic"? To tvrdé y mi v tomto slově nějak nesedí. :-)

11 Miloš Miloš | Web | 6. června 2014 v 23:02 | Reagovat

[10]: Jasně, že má, bezmyšlenkovitě jsem to převzal.
Kybic byl zpěvák skupiny Turbo.

12 Kavka Kavka | Web | 6. června 2014 v 23:05 | Reagovat

mnne skôr ako anonymní škarohlídi vadia samozvaní odborníci čo vedia všetko najsamlepšie a majú potrebu skritizovať všetko na čo narazia, najlepšie ešte aby to vyznelo nadradene. ľudia by sa mali naučiť kedy a ako je vhodné podávať kritiku. poslednou dobou sa mi kvôli tomu značne znechutili diskusie hlavne na blogu AK

13 mengano mengano | E-mail | Web | 7. června 2014 v 2:05 | Reagovat

No jo, to je těžké, troubové byli, jsou a budou :-)
Úplně nejraději mám takové ty rozohněné bojovníky a bojovnice, kteří se zapomínají podepsat, ale moudra trousí převeliká. Nenaděláš nic.

14 Zuzmule Zuzmule | Web | 7. června 2014 v 10:00 | Reagovat

Já poslední dobou taky dost rejpu, mám takové nějaké období. Ale vždycky se aspoň podepisuju, aby mi to "oběť" mohla vrátit, což se mi stejně ještě nestalo...

[3]: Taky jsem na to vyloženě měla chuť :-D

15 Wnaty Wnaty | Web | 7. června 2014 v 10:08 | Reagovat

To je výstižné :)!
Když jsem byla přijata do AK, objevilo se tam pár podobných lidí. Takoví ti kteří kecají a prdlajs o tom ví je třeba ignorovat. Většina komentujících, hodnotících, hlasujících ale (naštěstí!) byli lidé, kterým se můj blog líbil nebo lidé, kteří dokázali přinést konstruktivní kritiku.
Hvězdičkové ohodnocení vlastně moc neřeším. Když se mi článek líbí, ohodnotím ho vysokým počtem, pokud se mi nelíbí nechám to být popřípadě napíšu do komentáře kritiku, s tím, že vytáhnu ale i pozitivy článku. Hvězdičkové ohodnocení mých článků mě nijak netrápí, vlastně ani nevím, kolik hvězdiček mé články mají.
S tím bohužel nic nezmůžeme, asi to je v lidech samotných, třeba si to po přečtení Tvého článku uvědomí :).

16 m. m. | Web | 7. června 2014 v 15:18 | Reagovat

Normální trolling, mě by jenom zajímalo, jak na to ten někdo může mít čas. Buď nějakej školák nebo někdo, kdo nepracuje, nebo že by sám velký Vy víte kdo? :) Ostatně, kdo jiný má perfektní přehled o všech článcích, které zrovna kde vyšly?

Každopádně tímhle článkem jsi ty trolly taky krásně nakrmil.

17 TlusŤjoch TlusŤjoch | Web | 7. června 2014 v 16:18 | Reagovat

[11]: Kybic je je Kyberkibic.

18 Destinaetus Destinaetus | E-mail | Web | 7. června 2014 v 16:52 | Reagovat

[4]: To tě vážně někdo nahlašuje na facebooku? Teda, a to si člověk myslel, že puritánství je doménou Amíků 8-O

[9]: Zatím to na nějaký flamewar nevypadá, bohužel :D

[16]: Já tím nakrmil trolly? To se dá vyložit různými způsoby, jaký máš na mysli? :D

19 strigga strigga | 11. června 2014 v 0:54 | Reagovat

Já v AK nejsem, nikdy jsem nebyla a nikdy být nechtěla (je mi to celý konceptuelně nesympatický, nemám ráda elitářství a hlavně jsem asi moc velkej individualista :D), ale tohle není zdaleka jen o AK a já to podepisuju. Půl a jednohvězdičkáři mě štvou prakticky na každém webu, na který narazím - a co obyčejné blogové články, u těch nad tím mávám rukou.. strašně mi to vadí u povídek. Když se někdo měsíce píše s vážně dobrou povídkou a někdo přijde jen proto, aby mu shodil hodnocení a NEZANECHAL ANI JEDEN PŘIBLBLÝ VÝŽBLEPT PROČ TO ZATRACENĚ UDĚLAL, otevírá se mi kudla v kapse.

20 Lukáš Lukáš | Web | 20. června 2014 v 12:15 | Reagovat

[2]: ty hvězdičky u blogů jsou v podstatě k ničemu (kdykoliv se to dá zkreslit)stejně jako v případě anonymních komentářů (prostě takový už je svět internetu)

[19]: v AK nejde o elitářství, ale o snahu vytvářet především svá vlastní dílka na blogu (takže neplést si elitářství s autorstvím)

21 Jeremiáš Jeremiáš | Web | 23. června 2014 v 16:32 | Reagovat

[20]: Přesně tak. Obvykle se mi stává, že mám víc komentářů než hodnocení.

22 Em Zet Em Zet | Web | 31. července 2014 v 17:20 | Reagovat

Když s něčím nesouhlasím, nestydím se pod svůj názor podepsat. Máš pravdu, anonymní blbečci jsou zlo. :-D :-x

23 Em Zet Em Zet | Web | 31. července 2014 v 17:21 | Reagovat

[19]: Máš stejný názor na AK jako já! *Em Zet tleská radostí, že není na světě jediná*

24 Em Zet Em Zet | Web | 31. července 2014 v 17:22 | Reagovat

[20]: Nemyslím si, že si plete elitářství a autorství. 8-O
Promiň za ty tři komentáře, bylo by to šlo dát do jednoho, ale vždycky mě napadne další věc, co chci napsat, až když je to odeslané! :-D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama