Islám? Ne, děkuji. Já radši rozum.

28. října 2013 v 11:21 | Destinaetus |  Úvahy aneb Vyschlá studna
Po dlouhé době opět jeden názorový paskvil. Impuls k němu byl Lúmennčin článek ZDE. (Vidíte jak dlouho mi to už leží v rozepsaných? :D) Ano, její článek je věnován islámu a jak asi tušíte, tak i já se mu budu věnovat, ale nebude to čistě kritika jen jeho. Už jsem tento názor chtěl sepsat delší dobu, už asi od Vánoc, ale nějako na to nepřišla vhodná doba. A nyní, když mám za sebou takovou dobu neaktivity, tak ta správná doba je.
A než se pustím do psaní, tak bych vám rád připomněl můj dřívější článek ZDE, na který budu víceméně navazovat.



Nehodlám zde opakovat to samé z minulého článku. A jestli hodláte peachovat, tak si ho nejdřív přečtěte, třeba tam najdete odpověd.

Nejdřív se chci stejně jako Lúmenn podivit nad tím, že v dnešní době ještě existují lidé, kteří tak slepě hají islám. Já osobně pro to mám pár vysvětlení.
1) Buď před problémy zbaběle zavírají oči a společenské normy jim nařizují, aby byli slepě tolerantní.
2) Nebo mají v hlavě neohipísácký radikální výmaz a žijí v představě, že zrovna jejich názory jsou nějakou vyšší silou osvícené, jejich inteligence je nezměrná a celkově jsou lepší lidé než my. (S takovými jedinci jsem se už setkal. Paradoxně zrovna oni mají nejvíce zabedněnou mysl)
3) Anebo to jsou islamofilové.

Víte, já si o islámu zjištuju nějaké informace. At už to jsou věci z obecných médií a nebo z médií, která se na tuhle problematiku přímo zaměřují. A ne, nepřejímám slepě informace. Jsou to přeci jen pořád média a proto každý článek čtu s 50% pochybovačností. Ale i z těch zbylých 50% mám celkem blbý pocit, že se blíží velký průser.
To, že muslimů je v Evropě pomalu víc než původních národností, je fakt. Pamatuju si, jak jsem byl se školou v prváku na gymplu na týden v Anglii. Když nepočítám rodinu, ve které jsem bydlel, tak snad jediní běloši které jsem potkal byli policisté, demonstranti a zahraniční turisti.

A to mi přijde jako docela, nevím, špatné? Mám celkově dojem, že země tímto masivním přistěhovalectvím ztrácejí svou identitu. Vždyt to je na Evropě přece to krásné, že každý země je jiná, ne? Tímto multikulturalismem a imigranty se vše generalizuje. Třeba my máme v tomhle ohledu ještě štěstí. Žijeme si v takovém malém skleníku zvaném Česká repubika. Nejsme nijak extra bohatá země, máme těžký jazyk a měli jsme tu železnou oponu. Tudíž všichni imigranti co k nám přijdou, tvoří jen malé počty, většinová společnost je prostě převálcuje a jim nezbyde nic jiného, než se přizpůsobit, například Vietnamci. A výsledek? S Vietnamci nejsou žádné problémy a v životě by mě nenapadlo proti nim nějak brojit.
Ale když vidím v zahraničí ta muslimská ghetta a pak takové případy, kdy se třeba londýnští muslimové snaží dodržovat šaríu, tak se mi otvírá kudla v kapse.
Ale škoda slov, však to známe.

A aby zase nedošlo k nějaké mýlce. Já nejsem rasista. Rasista posuzuje a nenávidí na základě vzhledu či anatomie, od toho přeci název. Ale já například araby jako rasu považuju za velice krásné. Ale nelíbí se mi islám. Je to prostě cizorodý prvek, který s naší západní společností nemůže fungovat, protože je momentálně založen na úplně jiných prioritách a hodnotách. A jak jsem už někde četl, tak islamofobie není rasismus a vlastně ani žádná fóbie, je to totiž pouhopouhý zdravý rozum.

On ani ten multikulturalismus není úplně špatná idea, ale pouze za předpokladu, že se mu nechá volný průběh. To, co se děje dnes, je plánovaná zhovadilost a nemá to žádné opodstatnění v mentalitě lidí. Když někomu budete vnucovat něco, co se mu nelíbí nebo mu to je nepřirozené, tak k čemu to bude vést? Ke vzdoru a problémům už jen z principu, že to je uměle podstrčované. A druhé straně barikády tím zároven dáváte i jakési povolení, že mají vše povolené, protože nás to má přeci "obohatit".
Ovšem kdyby se to nechalo být, netvořily by se žádné pozitivně diskriminující zákony a směrnice, tak by si společnost k tomu sama našla cestu, sama by si vybrala jednotlivé obohacující prvky a šance na fungování by se hnedka zvýšila. Ale pseudohumanisti řekli:" Ne, chcem to hned! A celý sakum prásk! A běda kdo bude odporovat! Bu bu bu!" Ale on ani Řím nebyl postaven za den.

Ano, multikulturalismus nás má obohatit. A ano, každý má svá práva - na tom je naše společnost postavena. Ale já jako své právo cítím i to, že si můžu sám svobodně vybrat, jakou kulturou se nechám obohatit. Budhismus? Klidně. Další východní filozofické směry? Klidně. Nějaký africký animismus? Taky bych si to dokázal představit. Indiánské mýty? Proč ne. Pohanské mýty? Těmi žiji :D

Ale islám ve své současné podobě? V žádném případě!

Jako takovou tečku jsem chtěl přidat jeden obrázek z facebooku, kde je Grumpy cat a říká "Vepřové v Halal mase? Dobrý!". Ale někdo to už asi nahlásil a smazali to.
 

11 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Démoni a pekelníci hledající zmrzačené duše

*Chramst* tvou duši!

Komentáře

1 eng eng | Web | 28. října 2013 v 12:34 | Reagovat

Naprosto souhlasím, děsí mě ta představa kdy se tu i tady u nás bude hemžit mešitami a lidmi zahalenými od hlavy až k patě. Škoda, lidé si vůbec neuvědomují že máme svoje vlastní tradice, věci na které pořád můžeme být pyšní. Proto nás asi bohužel islám převálcuje, svou duchovní a kulturní silou. Dnes už nikdo v nic nedoufá, nevěří. Ve jménu víry se dá zvládnout úplně vše, bohužel pro nás..

2 Naira Naira | 29. října 2013 v 14:19 | Reagovat

Poslyš, ono už i v Praze to začíná být veselé. Předem říkám, že mně nevadí takoví muslimové, kteří po mně nechtějí, abych dodržovala šaríju. No a těch v Evropě bohužel přibývá, tak jsem zvědavá, kam tohle povede. A škoda, že se chovají, jak se chovají, protože jejich kultura má své kouzlo. Ale díky té demagogii to kouzlo zaniká.

3 Monnie Monnie | Web | 30. října 2013 v 14:58 | Reagovat

Já osobně Islám taky ne. Takže naprosto souhlasím. Vadí mi hodně věcí a jedna z několika jsou ty jejich záchody :/

4 Amia Amia | Web | 30. října 2013 v 15:22 | Reagovat

Islám ne ne a ne, navíc mám taky názor, že multikulti jen do té míry, než by převálcovala něco výrazně národního.
Plus, je to stejné jako s kouřením - uznávám jejich právo na vyznávání vlastní kultury, ale ¨pokud by mě někdo nutil nebo mi nedal na výběr, tak je to omezování zase MOJÍ svobody.
Je jasné, že si chtějí uchovat vlastní kulturu, už jen pro to, že ta cizí je cizí, ale jakmile se jednou přestěhovali, tak je přinejmenším slušnost se přizůsobit alespoň v něčem. Kdybych jela do islám vyznávající země, taky ¨bych musela nosti šátek a nikoho by nezajímalo, že to odporuje mojí kultuře

5 Kariol Kariol | Web | 30. října 2013 v 16:33 | Reagovat

Nevím, jak moc islám působí na jednotlivé země a státy, nejsem takový cestovatel, abych to viděla na vlastní oči a číst to, to je pro mě ztráta času, nechci se zrovna tímhle náboženstvím zabývat.
Podle mého je islám strašně omezující, hlavně pro ženy. Nechápu, že k němu někdo normální přistoupí. Jistě, narodit se v tom, to je asi něco jiného, ale jen tak se vyprostit z vlastního svobodného ducha rozumu, to je vážně nepochopitelné...

6 hogreta hogreta | E-mail | Web | 30. října 2013 v 17:11 | Reagovat

Se článkem vesměs souhlasím. Z jedné si myslím, že každý si svou víru může vybrat, takže pokud se tady v čr nějaká žena rozhodne nosit dlouhé šaty a šátek přes vlasy, je to čistě její věc. Když tím nikomu neubližuje a nikoho do ničeho nenutí, ať si dělá víceméně co chce, že. Ale každý, kdo žije v naší zemi, se musí řídit našimi zákony, to je bez debaty. Moc se mi líbí ta věta "Ale já jako své právo cítím i to, že si můžu sám svobodně vybrat, jakou kulturou se nechám obohatit."

Abych byla upřímná, tak jsem se ze začátku docela zlekla, že to zas bude článek plný nenávisti o tom, jak "všichni jsou to zvrhlíci a násilníci, měli bychom je všechny postřílet", ale nic takového jsem nenašla a článek mě příjemně překvapil:).

[3]: Nezlob se, ale turecké záchody nemají s islámem vůbec nic společného :-D

7 Thalia Contostavlos Thalia Contostavlos | E-mail | Web | 30. října 2013 v 19:35 | Reagovat

Doufám, že se neurazíš, když si o islámu moc číst nechci (obecně mě náboženství, zejména ta fanatická, iritují a nechci se jim věnovat), ale zaujal mě tvůj design a chtěla jsem ti ho pochválit :) Nevím sice jakou má souvislost s blogem, ale já jsem nadšená :D Nikdy ho prosím neměň :)

8 Aya Aya | 30. října 2013 v 20:00 | Reagovat

Pekný článok. A musím úplne súhlasiť. Ja osobne som kresťanka, ale ostatné náboženstvá tolerujem, pokiaľ sa nepokúšajú nanucovať sa. Aj východná kutlúra ma veľa krásnych prvkov, ale islam, a navyše presadzovaný fantikmi, u nás v Európe teda nechcem ani náhodou. Lenže ľudia sa búriť nebudú, kým môžu, všetci od toho dávajú ruky preč, a keď sa nám sem nahrnú islamisti, ktorým budeme vidieť akurát tak oči, a budú nás nútiť prejsť na ich vieru, potom zrazu bude mať každý plné ústa rečí. A všetka naša kultúrna identita "půjde do kytek".

9 © shelley~ © shelley~ | E-mail | Web | 30. října 2013 v 20:11 | Reagovat

Také souhlasím upřímně každé náboženství beru katolické, protestanské, Budhidmus, Hinduismus, židovské a další, ale Islám ne! Nemám ho ráda je až moc tvrdý sama jsem měla prezentaci v zeměpise o Iráku a tam je Islám a jsou tam i rozdělení do skupin jedna skupina je to nejdrdší Islám a tam ty ženy musí mít zakritý celý obličej ani oči nemůžou mít nezakrité a, aby viděli tak tam mají místo  závoje mají mřižky nebo nějaké dírky do něčeho....
PS: Úžasný design chválím...

10 Normální člověk Normální člověk | 30. října 2013 v 22:02 | Reagovat

Pokud člověk o islámu něco ví a má zdravý rozum, musí usoudit, že tohle náboženství je prostě zkáza. I když ono každý náboženství je svým způsobem v určitém vyhroceném bodě zkáza. Jenom některý náboženství jsou zkáza víc a některý mín.

11 Rien Toute Rien Toute | E-mail | Web | 31. října 2013 v 20:02 | Reagovat

Souhlasím. I když kromě islámu taky nemám v lásce křesťanství. Když teď nad tím tak přemýšlím, tak obě náboženství nesnáším, byť křesťané většinou nejsou až takoví fanatici, jako muslimové. Ale základ obou náboženství mi vadí. Všechno je totiž postavené jen na smrti a pokání. Poč by si člověk neměl užívat vlastního života?
Ale to jsem trochu odbočila. Důležité je, že islám představuje pro současnou Evropu velkou hrozbu. Někde v koránu je totiž tuším psáno, že muž musí zajistit pokračování svého rodu. Jinými slovy, zatím co se oni budou dál a dál množit, naše populace bude postupně vymírat. Jinými slovy, za pár let už možná budeme ta menšina my.

12 c a r o l i n e c a r o l i n e | Web | 2. listopadu 2013 v 16:48 | Reagovat

Islám. Když řeknu tohle slovo ve škole, půlka třídy mě ukamenuje zaživa za to, že "mluvím o těch teroristech". Ehem. Je to takový všelijaký no. Znám spoustu muslimů, kteří jsou hodní a celkově úplně v pohodě, jenže pak taky vím o spoustě takových, co úplně v pohodě nejsou, že. Jsou takoví, před kterýma islám urazím a oni se mnou v životě nepromluví, a pak takoví, před kterýma tohle udělám, a oni se mnou rozvedou tříhodinovou debatu na téma náboženství a náboženské předsudky.

Přijde mi, že třeba Muslimové žijící v Praze, alespoň ti, se kterýma mám možnost nějakým způsobem přijít do styku třeba právě díky škole, jsou vesměs slušní lidé, kteří respektují místní kulturu a svoje náboženství nikomu necpou. Na druhou stranu vím, jak to vypadá třeba v Emirátech, a je fakt, že tam je realita toho náboženství úplně jiná. Asi záleží na člověku a na místě, no. Nepřijde mi, že by muslimové, co tu normálně žijí a pracují, představovali nějakou hrozbu.

PS: Byl jsi vybrán, abys spolu s dalšími čtyřmi (respektive pěti, neb za jeden blog jsou tam dva autoři) bloggery zodpověděl mých deset vlezlých otázek - pokud na to máš teda náladu, samozřejmě. Mých deset vlezlých otázek najdeš na konci článku, na který tě přesměruje odkaz "web" :))

13 Egoped Egoped | E-mail | Web | 4. listopadu 2013 v 13:00 | Reagovat

Z tvého dřívějšího článku: "Zpočátku byli muslimové víceméně tolerantní." - nechci tě chytat za slovo. Ale kdyby to byla pravda, tak by islám skončil dřív než by začal. Expanze islámu do okolí opravdu nebyla jenom proto, že se někomu líbilo Muhammadovo povídání. Ohněm a mečem to šlo výborně. K tomu přidejme klasiku - placení daní za "nemuslimství" a počty muslimů jdou nahoru.

Taky bych se tak moc neztotožňoval s tím, že islám prochází svým středověkem. Některé státy určitě, když se rozhodly být dá se říct izolované od zbytku světa. Nejznámějším a nejčastěji používaným příkladem je Saudská Arábie /jak píše Lúmenn/. Tam je to postavené na hlavu, o tom žádná. Ale nemám rád takové zobecňování.

Bohužel u náboženství, které jsou postavené na několika stránkách před x stovkami let napsaných, jde o to, jak se vyloží. Každému mohou posloužit tak, jak si přejí. Na jedné straně mírumilovní muslimové, kteří chtějí žít v míru a klidu. Na druhé extrémisti a fanatici. O těch se ale mluví holt častěji a lákavěji pro uši ostatních.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama