Kníže: Z nouze ctnost

20. ledna 2013 v 16:06 | Destinaetus |  Úvahy aneb Vyschlá studna
Druhé kolo přímé volby je jedno velké zklamání. Přidávám se na stranu těch, kteří jsou naštvaní z toho, že lidi opět zafungovali jako tupé ovce a opět volili známé politiky (a pak samozřejmě pokračovali v nadávání na politickou situaci v ČR). Konečně jsme měli možnost tam dosadit někoho nového, snad nezkorumpovaného, a zase nic.
Nedá se svítit no.

Takže teď si mám jako vybrat z těchle dvou? Naprosto nejlépe to vystihla má bývalá spolužačka na facebooku statusem Heh, prašť jako uhoď, oba spí, jeden hlavu nalevo, druhej napravo... Jdu si tedy vybrat koho zvolit, protože svoje volební právo alibisticky zahodit nechci.



Už o tom byla i menší diskuse u Polgary na její fb stránce, takže svůj systém výběru kandidáta zopakuji.
Vzhledem k tomu, že prezident u nás nemá žádnou reálnou politickou moc a téměř žádné pravomoce, tak ani nemůže nic změnit. Tudíž u obou pánů kandidátů vůbec neberu v potaz jejich předvolební kecy, jak s kdečim zatočej a co všechno hned změní. Nemůžou nic změnit, protože prostě nemají žádnou moc. Jediné co oni můžou, je jmenovat vládu (která ale musí získat důvěru poslanců), podepsat zákon, vetovat zákon (ale stejně ho můžou poslanci přehlasovat) a může udílet milosti (což je dle mého poslední možnost jak omluvit eticky a morálně akceptovatelný zločin, i když z právního hlesika je nelegální.)
Teď mi tady aspon 10 lidí určitě napíše A co ta amnestie? To je jako co? Na to odpovím protiotázkou. Věděli jste, že vůbec nějaká amnestie existuje, dokud ji ten pomatený všechno-vím dědek tak debilně nezneužil, aby se naposled mediálně zviditelnil? Právní podmínky amnestie sice neznám, ale i mě jako laikovi je jasné, že úplně právně v pořádku to asi nebylo. A upřímně, ačkoli se mi Zeman a ani Karel moc nelíbí, tak u nich se téhle chyby neobávám. Berte to jako instinkt, že po Klausovi a té tsunami nevole si to už prostě nelejznou.

Takže jelikož prezident ze své funkce nemůže nijak aktivně zasahovat do chodu státu, tak si nevybírám podle jejich předvolebních slibů, ale podle sympatií. Tedy, v tomto případě spíše podle toho, koho bych snáze toleroval jako člověka. A když si dám vedle sebe Zemana a Karla, zavřu jedno oko, druhé hodně (hodně!) přimhouřím, tak je mi milejší Karel.
Karel na mě působí jako člověk, který to má v hlavě srovnané a...jak to říct. Mám z něho dojem, že je na úrovni představitele vzdělaného evropana, jestli to je ten správný slovní obrat. (Levice a pravice v tomhle nehraje žádnou roli) To na druhou stranu Zeman na mě působí spíše jen jako obyčejný rodák z Vysočiny (nic proti Vysočině!), který je zaměřen jen a pouze na své vlastní plány jak něco změnit v ČR a už ani moc neřeší, jak z té ČR udělá rovnocenný stát zbytku Evropy. A to podle mě nestačí. Podle podle mě musí prezident brát ČR jako součást většího celku, tedy Evropy, a podle toho také jednat.
Proto si myslím, že zatímco parlament by se měl starat hlavně o chod v ČR, tak prezident by ji měl hlavně prezentovat ve světě a snažit se ji zapojit do Evropy, což Klaus dělal přesný opak.

Prezident je pouze taková hezká loutka pro zahraniční politiku a mimojiné i morální obraz národa. U druhé věci nevím, kdo by byl výhra, vážně ne. U té první raději volím Karla.
A raději člověka, který usne při strašně záživném kibicování poslance, než ochlastu co se vožere pod obraz a alkohol je jeho věrný společník i dnes, i když ne v tak vysoké promile.

A nyní si přestanu hrát na pseudo-politologa a podívám se na argumenty, proč nevolit právě Karla, kterých je, přiznejme si, mnohem víc než proti Zemanovi.

Nechci dalšího Rakušáka co by mi vládl!
Karel je sice ze starého německého aristokratického rodu (ale přestěhovaného do Čech) a i když většinu života žil v cizině, tak bych řekl, že je možná i větší patriot než někteří Češi. Navíc i britská královská rodina je původem německý rod. A Karel IV. byl napůl Lucemburk. Pokud tedy prezident není nějaký muslimák černej jak bota z Afriky, tak mi jeho původ nevadí.

V Blesku řekli, že chce zrušit Benešovy dekrety!
Tu jakousi debatu jsem sice neviděl, ale četl jsem přepis jejich výroků už snad v 5 článcích a ani z jednoho jsem neměl dojem, že by něco takového tvrdil.
Už i u Polgary jsem psal, že jedna věc je zrušit Benešovy dekrety nebo se omluvit za celý odsun a úplně jiná věc je se omluvit za chování Čechů při odsunu, v čemž se snížili na úroveň nácků. První dvě věci jsou bez debat, ale za tu třetí věc bych se klidně omluvil. Přinejmenším za chování k Sudětákům, kteří proti republice nic nepodnikali a přesto je hodili do jednoho pytle s nacistama. Ale navrácení majetků nebo území tedy rohodně ne. Maximálně vypracování nějaké komise, která by někdy v budoucnu, až by se zlepšila ekonomická situace, čistě finančně vykompenzovala ty Sudetské Němce, u kterých by se na 100% potvrdilo, že v okupaci byli v nevinně.
Ale to by nebyla straně IN protivládní kampan, aby se Karlův výrok nepokřivil. Hlavně ta část, kde údajně Beneše označil za válečného zločince. Vždyt nic takového netvrdí. Pouze tuto problematiku přenesl do současné doby, řekl jak by se to řešilo dnes a tím ukázal, jak na celý odsun nahlíží svět. Nebo si snad opravdu myslíte, že v dnešní době pseudohumanistů a milovníků lidských práv by byl takový masivní odsun jedné menšiny možný? Ale je pravda, že bych odsun za chybu nepovažoval.
Když si vezmu například Slovensko, jejich maďarskou menšinu a z toho vzniklé národnostní spory co se furt táhnou a někdy se promítnou i do mezistátních vztahů, tak u nás tento odsun Němců odstranil do budoucna tuto nevraživost. A kromě pocitu křivdy ze strany Sudetáků jsem si nevšiml, že bychom měli s Němci nějak extrémně špatné vztahy.
(Ale na Slovensku jsem nikdy nebyl, takže zposlední výrok berte pouze jako můj názor :)

První dáma neumí česky a je Rakušanka!
Co na to říct? I Masarykova manželka byla cizinka, konkrétně Američanka.

A její rodiče prý uctívali Hitlera! Skandál!
Tohle by o svých rodičích a prarodičích mohla říct asi většina Němců a Rakušanů. A to nepočítám další fašistické národy a jejich vlastní vůdce.
Navíc, dokud Hitlera neuctívá ona sama a Karel, tak mi jsou jejich rodiče s prominutím u prdele. Jsme snad komunisti abychom soudili člověka podle původu a politické příslušnosti rodičů? Můj děda z otcovi strany měl také Hitlera v oblibě, jsem snad proto nejaká zrůda?

Karel neumí mluvit česky! A ta hymna!
Vadu řeči neovlivníme. A jeho zpěv? Já taky neumím zpívat. A že neumí slova hymny? Já si pamatuju pouze první sloku a přesto se považuji za hrdého Čecha.

Chce přijmout euro!
Otázku, zda přijmout či nepřijmout euro bych nechal na pozdějí dobu, až uvidíme, jak to s celou EU dopadne. V momentální chvíli přijímat euro by byla blbost. Ale pokud se EU vzpamatuje a podnikne kroky proti další krizi (protože co vás nezabije, to vás posílí), tak bych euro klidně přijal. Nejsme silná Británie, abychom si mohli tvrdohlavě stát za korunou a nepocitovat ekonomické důsledky.
Je mi úplně jedno jaký železo a papíry budu mít v peněžence. Na to, že jsem Čech, budu hrdý pořád stejně. Navíc, jsem hrdý i na to, že jsem evropan.

Zvedl ruku pro církevní restituce!
Tohle tedy Karlovi taky nemůžu prominout.

Abych nějak ukončil tenhle sakra dlouhý subjektivní článek, tak bych chtěl na závěr říct, že Karel není můj oblíbenec. V prvním kole jsem volil Franze.
Ale když si musím v tomhle souboji dvou zel vybrat to menší, tak jsem si vybral Karla. Já si to nějak zdůvodnil a jestli s tím souhlasíte, je vaše věc, stejně jako koho budete volit vy. Nebudu se podřizovat většině jen proto, že Karel je prý jen Kalouskova loutka. Třeba bysme se divili, jak by mu Karel dal najevo svoji samostatnost. Já být aristokrat a ještě k tomu lidem zvolený prezident, tak si nenechám diktovat od nějakého ministra.
Ale to bych udělal já.

Navíc Zeman už svou šanci propás. U koryta už jednou byl a odešel. A nevšiml jsem si, že by jeho doba byla nějak extra k užitku. Proto bych dal prostor raději někomu jinému.
A další důvod proč nebudu volit Zemana. Už z těch 9 kandidátů mi bylo jasné, že kdyby se do druhého kola dostal Zeman, tak budu volit toho druhého, at to je kdokoli.

A opravdu mě přímo serou všichni ti lidé, co v sobě teprve před týdnem objevili nějakou skrytou váseň pro politologii, a každý den bombardují všechny možné diskuse svýma prozemanovskýma kérama a aspon třikrát denně přidávají na facebook Zemanovi fotky.
Bleh.
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Sussanah de Silva Sussanah de Silva | Web | 20. ledna 2013 v 16:14 | Reagovat

jdu do knížete, protože Zeman mně nevýslovně vytáčí...

2 Alisa Alisa | Web | 20. ledna 2013 v 16:38 | Reagovat

Ja muža utešujem tým, že to je všade vo svete rovnaké a nemusí sa báť, že iba Česi sú postihnutí národ, keď príde na voľby.

Ale vzhľadom k tomu, že by som v živote nevolila lavicu som mu dala jasne najavo, že ak dá hlas Zemanovi, vykopem ho z domu.

3 Tlustjoch Tlustjoch | Web | 20. ledna 2013 v 16:51 | Reagovat

I já v první kole volil Franze.
Teď místo modré pokožky budu volit modrou krev.

"fašistické národy" není dobrý termín.
A navíc Hitler byl národní socialista.

4 Taychi Taychi | E-mail | Web | 20. ledna 2013 v 16:54 | Reagovat

Já bych volila Karla, kdybych měla právo volit. Jinak mě nevýslovně vytáčí neustálé statusy, obrázky, prostě všechny příspěvky a komentáře všude(i na blog.cz) a to nejen o Zemanovi, ale i o Karlovi. Už mi to leze krkem. Nejlepší by stejně bylo, kdyby si to lidi sakra  nechali pro sebe a pěkně si to odvolili. Kromě tebe, tvůj článek má hlavu a patu, ale četla jsem už tolik věcí, které neměli ani hlavu, ani patu, že mě to fakt sere.

5 Opti-Mystique Opti-Mystique | Web | 20. ledna 2013 v 18:02 | Reagovat

V prvním kole jsem volila podle srdce, paní Fischerovou. A v pátek asi hodím hlas také Karlovi. Ne kvůli jeho kampani zaměřené na mladé nebo že by mě nějak zvlášť oslňoval. Jen nechci Zemana. Hlavně jeho ne, nemám ho ráda, navíc se teď dal dohromady s komunisty a to už je na mě vážně příliš. A Karel by jako ministr zahraničí mohl vědět, jak to chodí ve světě a tak celkově, myslím, že se na ten mandát docela hodí. Jen mám obavu o volební účast. Buď bude stejně mizivá jako ty senátní volby, nebo se najednou objeví to zmiňované hejno fanatickým zemanovců a všechno bude v háji. Pak už snad zbývá to tu nějak přetrpět nebo emigrovat, že.

6 WildChild WildChild | Web | 20. ledna 2013 v 20:03 | Reagovat

Karel je muž čestný, vlastenecký a pro mě to morální vzor je. Opravdu z něj nemám pocit, že by byl zkorumpovaný. Za to pan Miloš Zeman...

7 Čerf Čerf | E-mail | Web | 20. ledna 2013 v 23:59 | Reagovat

Já mám pro sebe jasno, protože jsem už v prvním kole volil Karla, tak nemám důvod to měnit, i když pro mě bylo překvapení, že postoupil do druhého kola. Volil bych ho i kdybych porovnával nesmyslné programy, které prezident stejně nemůže uplatnit v praxi, ale dělám to hlavně proto, že mám pocit, že v něm zůstalo o dost víc člověka než v jeho protikandidátovi. Některé argumenty proti němu jsem čekal, psi prostě štěkají a důvod si vždycky najdou. Většina z těch důvodů jsou samozřejmě pitomosti, ale dost lidí na ně skočí. Každopádně díky za dobrý a promyšlený článek.

8 Cirrat Cirrat | E-mail | Web | 21. ledna 2013 v 9:57 | Reagovat

Vidíš, já to zase vidím opačně - jak už jsem tuhle psala, když si vezmu seznam kandidátů, vychází mi z toho dva, které mělo smysl volit, a to je Zeman a Schwarzenberg (kterému děda přezdívá Šláfenberg).

Franz, i když tolik mediálně populární, neví, s čím se prezidentská funkce jí, natož aby ji dokázal využít i v rámci těch omezených pravomocí, co náš prezident obecně má.

Fischer je mi krajně nesympatický svým populistickým přístupem, kdy na konci své věty vyvrátí to, co řekl na jejím začátku, aby ho nikdo nemohl chytit za slovo a nedejbože mu něco vyčíst.

Sobotka - možná je i schopný politik (což mi zavání oxymoronem), ale opět, myslím, že na prezidentskou funkci nemá, nejen proto, jakým způsobem vedl svou kampaň.

Dienstbier - musí dozrát. Nedává si pozor na ústa a je velice horkokrevný, občas něco vyhrkne a je znát, že si to nepromyslel. Ale časem si myslím, že by z něj mohl být velice schopný kandidát.

Fischerová - ideální do vedení nebo jako tvář některé z neziskovek, kde je potřeba hodně citově působit na lidi, ale do politiky díky své absolutní víře v lidské dobro a velmi silnou naivitu nevhodná. Sežrali by ji a ani by nekrkli.

Bobošíková - čím méně je o této "dámě", která si cucá údajně pravdivá fakta ani ne z prstu, řečeno, tím lépe.

Roithová - považuju ji za výbornou odbornici v otázkách ekonomiky Evropské unie, ale to na prezidentskou funkci nestačí. Opět, domnívám se, že by ji sežrali na jedno polknutí. Navíc nesouhlasím s programem lidovecké strany, která ji nominovala a k jejímž hodnotám se oficiálně hlásí.

No a jsme u těch dvou:

Z mého hlediska, ať už by vyhrál kdokoli z nich, je to velmi dobré, popřípadě jen o trochu málo míň dobré. Jako osobnosti jsou řízci, jak jeden tak druhý, ale třeba u knížete mi dělá vrásky jeho vysoký věk a srdeční vada. Bylo by dobré, aby prezident vydržel po celou dobu svého mandátu a nesmíme zapomínat, že na jeho konci bude 80 let.

Prezidentské pravomoci jsou sice omezené ve srovnání s některými jinými zeměmi, ale zdaleka, abych použila frázi MZ, která se mi líbila, se nejedná o okrasný fíkus v rohu. Navíc, pokud jsi sledoval debaty, víš, že oba dva chtějí aktivně působit na poslance i senátory, což ale neznamená změnu prezidentských pravomocí, které jsou dány ústavou. Zatímco MZ chce působit veřejně na zasedáních, KS chce pro změnu jednat s politiky za zavřenými dveřmi.

Popravdě, musím se přiznat, že nechápu to šílené rozdělování na "Karlovce" a "Zemanovce", protože ve skutečnosti mají oba velmi podobný přístup k věci i program, takže v tom zdaleka takový rozdíl není...

9 rezava-bestie rezava-bestie | Web | 21. ledna 2013 v 11:16 | Reagovat

Mám podobné dilema. Coby pohan mám poněkud problém volit katolíka Schwarzenberga... v otázce víry a přesvědčení mi sedí asi tak stejně, jako osina v řiti.
Ale na druhou stranu, nechutnej, oschlej a vulgární komár Zeman mi rovnou trhá žíly. Ještě to jeho bratříčkování s Klausem... marno mluvit. Škoda, že to zas bude ono "vybrat menší zlo".
V prvním kole jsem šla za Franze, teď to taky hodím Karlovi. Konec konců, aristokraty mám přeci jen ráda.

10 Naira Naira | 21. ledna 2013 v 14:21 | Reagovat

Jeden spí nalevo druhý napravo... Jeden šišle a druhý mrmlá, tak co teď? Když teď vemu poslední a možná nejméně důležitý argument - Zeman vypadá jako by vyšel z lihovaru. Karel má aspoň charisma. Shrnul jsi to fakt dobře a s většinou souhlasím (tu hymnu by se ale měl naučit, je to ostuda vzhledem k tomu, že je prezidentský kandidát). Sice nemůžu odpustit Karlovi toho Kalouska, ale pořád má moje větší sympatie než Zeman. A to mnohem větší. Jestli bude zvolený Zeman, tak se skvěle naštvu.

11 Naira Naira | 21. ledna 2013 v 14:28 | Reagovat

Omlouvám se za další komentář, ale už se fakt těším, až bude po volbách. Protože to fanatické kydání hnoje na oba kandidáty, mě taky udivuje. Teď nemyslím zhodnocení kladů a záporů, teď myslím tu salvu všeho hnoje, který máme po ruce, jež vypukla hlavně na facebooku. Chápu, chceme, aby byl zvolen námi preferovaný kandidát. Ale já z toho mám spíš pocit, že vypukla soutěž ala hoď co nejvíc sraček, ať ten druhý zazáří. Najednou se probírá každý prd, který ti dva ve sněmovně utrousili.

12 Čartkovova Čartkovova | Web | 21. ledna 2013 v 14:42 | Reagovat

Krásně napsáno! Mluvíš mi z duše!
Karel je, řekla bych, slušný člověk. Proč? Protože neosočuje druhé ve svůj vlastní prospěch, tak jako to s oblibou dělá jeho konkurent. Nu což, snad vyhraje zdravý rozum.

13 Ríba Ríba | Web | 21. ledna 2013 v 17:11 | Reagovat

Che, konečně někdo, kdo se vyjdřuje k věci a neagituje jak vymydlenej blbeček... Já věděla, že nezklameš, Desi :). Sama si popravdě nejsem furt dost jistá, komu to tam nakonec hodit. Proti švarcmberkovi mluví všechno vejš zmíněný, proti čemuž ale stojí defacto jediná, ale u mě třeba úplně stejně "silná" Zemanova vlastnost a to je jeho nemístná arogance. Jak velkou roli vlastně vystupování státníka hraje pro tebe? Nebojíš se, že na hradě bude další Klaus?

14 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 22. ledna 2013 v 20:33 | Reagovat

Naštěstí tohle trauma řešit nemusím, protože nemůžu volit - sama bych nevěděla jak si vybrat...
Co se týče těch obrázků na FB, tak se mi zdá rozšířenější knížete. - Možná proto se mi začíná víc líbit Zeman. Jeho ksicht na mě aspoň všude nevyskakuje. Pamatuji si, jak jsem se lekla té velké hlavy knížete na plakátě cestou do školy v autobuse. Hned takhle po ránu mě vylekat!

15 Viollet Viollet | E-mail | Web | 23. ledna 2013 v 17:06 | Reagovat

Šecky pseudo-politology nakopat dořitě, bo aj mi se z teho zvedá kufr. Já temu absolutně nerozumím, věk na volby nemám, tož se nějako zvlášť nevyjadřuju.

Co já vím, jak je to u nás doma, obaja volí Zemana, že je pré ''vtipný'' (jistě, to poslední, co jako ''národ švejků'' potřebujem, je dalšího takeho šaška do čela) a Kája je posratý pravičák. Naproti temu učitel občanky na Zemana nadává každú volnú chvilu, že je hulvátské podplacené hovado. Tož si vyber. :-!

16 pavel pavel | Web | 24. ledna 2013 v 15:12 | Reagovat

[2]: Tak jsem zvědavej jestli ho opravdu vykopneš. :-D

17 pavel pavel | Web | 24. ledna 2013 v 15:18 | Reagovat

Pochopitelně Karel i z toho důvodu, že mne Zeman vyloženě už tím svým ego-ksichtem... tady je sprostý slovo.
A jak jsi komentoval: sex je fakt dobrej lék na všechno. :-)

18 Angel Darkwood Angel Darkwood | Web | 25. ledna 2013 v 0:26 | Reagovat

Když jsem viděla výsledky voleb, tak mi bylo opět na zvracení jako při posledních volbách. Z lidí mám stejný pocit jako ty. Což o to, Karla jsem tam čekala díky jeho manipulativní kampani, která zabrala zatraceně dobře, ale Zemana? Toho ne. I když na druhou stranu, když se ohlédnu na výsledky posledních voleb, tak se to čekat přece dalo.
Amnestie je asi z prezidentových pravomocí ta, která nám životy ovlivní asi nejvíc citelně. Nebyla bych tak optimistická, že by si to už nikdo další po Klausovi nedovolil. Když ji vyhlásil Havel, tak to taky mělo katastrofální následky a i přesto si to Klaus dovolil.
Po prvním kole jsem trpěla dilematem. Na jednu stranu se mi neskutečně příčí nejít volit, na druhou stranu jsem se ptala, jestli je v tomto případě vhodné volit menší zlo. A čím víc informací jsem si o těch dvou zjišťovala, čím víc jsem se snažila je srovnat po reprezentativní stránce, tím víc se mi to všechno hnusilo. Nakonec jsem došla k tomu, že i to menší zlo je pro mě tak velké a nepřijatelné, že to nesnesu. Nejradši bych je vykopla oba.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama