Havel versus hokejisti

19. prosince 2011 v 16:22 | Destinaetus |  Jakoby ze života
On je Havel jako téma týdne? Tos sou mi věci. No tak ten článek teda zařadim sem :P

Nehodlám tady opěvovat něčí památku, ale du si pěkně zanadávat kvůli mému statusu na tom zas*anym fuckbooku, který jako vždy všichni vzali smrtelně vážně. Status zní "Z nějakejch blbej hokejistů ste se mohli posrat a "vlastenecky" je uctívali. Ale když zemře někdo, kdo skutečně něco dokázal, tak vám to ani za to blbý RIP nestojí. Zajímavý." A samozřejmě to všichni pochopili tak, že zbožnuji Havla a k smrti nenávidím hokej. Možná to tak vyznělo a může za to pouze má slabá schopnost mezilidské komunikace. Ale rozhodně jsem to tak nemyslel.

Pamatujete si na mánii s hokejisty? Každý je měl v profilových fotkách, fan stránky k uctění jejich památky se snad samy množily, RIPka pro ně kam ste se podívali, jak vyšla nová zpráva o nich, tak to hned všichni sdíleli na zdi. Na našem gymplu sme za ně dokonce museli držet minutu ticha proti mé vůli. To nepočítám všechny lidi, co si jejich fotky pověsili na nástěnku jako modly. A když někdo řekl, že mu sou u prdele, tak schytal takových nevraživých pohledů a narážek, až se začal bát o své zdraví. Tedy, aspon takhle to vypadalo na našem gymplu, hotový středověk.
Kdyby to byl Jágr nebo Hašek, tak neřeknu, to jsou jména která i já znám. Ale na rovinu, vyjma hokejových fanatiků tyhle 3 asi nikdo neznal a kdyby tragicky nezemřeli, tak by ani neznali.

A pak nám zemřel Havel. Je jedno jaký na něj má kdo názor nebo jestli udělal nějaká špatná rozhodnutí (ale ty dělá každý, jen si to přiznejme). Byl to člověk, který měl nějaké morální zásady a nebyly tak omezené, jako pana Klause. A jak pravila Adeline, tak jako prezident měl poměrně důležitější vliv, než nějaký hokejista. Ale co, nehodlám filozofovat o tom, kdo měl větší význam a právo na kyslík.

Znovu říkám, nechci se navážet do hokejistů a slepě obhajovat Havla. Ale chápete ten rozdíl? Po smrti hokejistů z nich lidé udělali pomalu svaté, ale po smrti Havla najdete spíše negativní komentáře. Je to snad tou omezeností národa českého, že co je spojeno s politikou, tak je automaticky fuj, a co s hokejem, tak je svátost sama? Já to prostě nechápu.

To samé s tou mánii o filmu Kájínek. Já z těch fb pozvánek do skupin typu "Věřím že Kájínek je nevinný" vyrostl aspon o 5 centáků, zatímco jsem ty pozvánky mazal! Možná Kájínkovi bylo přiznáno něco neprávem a mělo by být potrestáno více lidí, ale on by učitě byl mezi nima. Ale zase z něho lidé udělali bojovníka proti systému.
Pf.

A prosím, vy hokejový fanatici, zdržte se svých komentářů, že jsem jak hyena co kope do ubohých hokejistů, kteří se nemohou bránit. Nebo vy zarytí antihavlovci, kterým nikdy nebyli po chuti jeho názory. Je mi to upřímně u mého pozadí.
V tomhle článku žádnou psychologii a skryté poselství nehledejte. Jen jsem chtěl pár "fb přátel" vrátit do reality ohledně jejich mínění o mě.
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 SOW SOW | Web | 19. prosince 2011 v 16:28 | Reagovat

Ahoj, práve otvárame novú RPG školu pre čarodejníkov a sú posledné 2 miesta voľné .. ak by si mal/a záujem sa prihlásiť, stačí ak klikneš WEB a zaregistruješ sa ..

2 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 19. prosince 2011 v 16:29 | Reagovat

No o moc větší vliv než ti hokejisti neměl, jakožto prezident v parlamentní republice.

Ovšem mě vadí tohle opěvování u všech. Nějací hokejisti mě nezajímali ani zbla a tohle mě nezajímá o moc víc, ostatně, prezident to byl už ex, byl starý a nemocný a tohle se stává. Tak zemřel další slavný člověk, takových bylo a bude a téma týdne se z toho nikdy nedělalo.

3 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 19. prosince 2011 v 16:30 | Reagovat

[2]: Ještě můžu dodat - pohřeb má prý v pátek. Já budu v pátek na pohřbu, ale na někoho jiného.

4 Berenika Berenika | E-mail | Web | 19. prosince 2011 v 16:33 | Reagovat

Konečně článek, který něco řekl, ale to se dalo čekat. Můj názor je mírně odlišný, ale v hloubi myšlenky souhlasím.

Hokejová "mánie" i ta, která nastala teď... Ano, byl naším prezidentem, ale to snad nebyl důvod, aby ničili sv. Václava polepováním plakáty s jeho fotografiemi nebo voskem ze svící.

Věřím, že smrt patří k životu. A tohoto člověka ani nenechají v klidu. Ještě ho budou vystavovat. Je to pěkné, ale já mám vůči němu své vlastní výhrady. Byla jsem tak vychována. Hokejová minuta ticha se mi nevyhnula a jsem ráda, že jsem dnes nebyla ve škole a propásla tu Havlovu.

5 Olivka Olivka | Web | 19. prosince 2011 v 16:38 | Reagovat

Víš, tady třeba asi nešlo toliko o vliv, ale o to, že Havel byl už starý, a přiznejme si to, měl svůj věk. My v tom věku budem možná ještě tvrdě makat, tedy papírově určitě, těžko říct, kdo se toho věku pak dožije. Hokejisti byli mladí kluci, kteří měli celý život před sebou, byli to synové a vnuci /a další/ někoho jiného a věř mi, není pěkné, když v rodině zemře někdo mladý.

6 Taychi Taychi | Web | 19. prosince 2011 v 17:04 | Reagovat

A že tvoje pozadí je pěkné :P

7 Cirrat Cirrat | Web | 19. prosince 2011 v 18:50 | Reagovat

[4]: Hmmm, já bych to neviděla jako zas takové vandalství, jak to podáváš...

Jinak, Desi, viděls, co se seběhlo u mně na profilu, když jsem přiznala, že prakticky kromě toho, že nám prezidentoval, moc nevím, kdo byl? Zajímací...

A docela pěkné video ze včerejška - někdo si s tím dal mrtě práci: http://youtu.be/wiFZbbd438g

8 Bubetka Bubetka | Web | 21. prosince 2011 v 18:41 | Reagovat

Konečně hezky napsané. Já truchlila za hokejisty i za prezidenta, stejně jako za mrtvého vojáka(, který by si podle mě zasloužil stejnou úctu jako hokejisté, ale to je asi jiná věc.)
Na druhou stranu si však říkám, že to, co kolem se smrti pana Havla strhlo, je místy až zvrácené...

9 Naira Naira | Web | 23. prosince 2011 v 20:34 | Reagovat

Doufám, že mě teď nikdo neukamenuje, ale připadá mi, že naše společnost pomalu, ale jistě, kopíruje náš milovaný améérický vzor (viz hokejisté). Protože čím víc si hrajete na soucítivé humaniťáky, ať už to myslíte vážně nebo ne, tak tím víc zapadáte do světové filozofie. Je to z důvodu, že se pláče nad každým rozlitým mlékem, protože nad ním se přece vždycky pláče, ale nad opravdu velkýma věcma se zavírají oči...

10 Naira Naira | 23. prosince 2011 v 21:04 | Reagovat

Tou poslední větou jsem nechtěla bagatelizovat smrt hokejistů, protože ona to tragédie je, jenom jsem chtěla poukázat na to, že dnes se lidé někdy zaobírají superkravinama.

11 Soulless Soulless | E-mail | Web | 24. prosince 2011 v 14:30 | Reagovat

Naprostý souhlas. Taky mi to připadá debilní, když hokejsti umřeli, já je ani neznala a spolužáci na mě naléhali ať jdu v černém - přišlo by mi to jako neuvěřitelná póza, protože z mojí hlavy by tohle nikdy nevyšlo...
Naopak když umře Havel, člověk kterého zná každý tak všichni dělají že "A proč celé tři dny smutku bože..." a "Já žádnej smutek nedržím to je mi u prdele." Tohle mi přijde docela trapné...

12 strigga strigga | 28. prosince 2011 v 23:10 | Reagovat

Ha! Ha! HA!
Člověče, čím to je, že já s tebou většinou naprosto souhlasím!

13 Chilli Paprička Chilli Paprička | Web | 27. ledna 2012 v 13:59 | Reagovat

Na svojí ksichtknize jsem tehdy napsala status, že nechápu, proč kolem toho všichni dělaj takovej povyk. Tragedie? Jo, to jo, umřeli tam lidi, jenže takovýhle věci se stávaj, lidi umíraj den za dnem a nikdo takhle netruchlí. A víš co? Pod statusem jsem byla několikrát seřvána, že si nevážím toho, co udělali a že to prej byli národní hrdinové. Jo, až tak to tam bylo řečeno.
Myslím, že si všichni potřebujem ujasnit, co je důležitý a co důležitý není.

14 paranoea paranoea | Web | 22. května 2012 v 10:42 | Reagovat

Mě spíš zaujal fakt, že všichni se mohli zbláznit z toho, že umřeli tři čeští hokejisté, ale to, že dál tam bylo pár desítek jiných hokejistů, to se jaksi opomnělo. Ti asi byli neviditelní nebo nebyli lidé. Ale ty své tři mnozí uctívají dodnes.. *kroutí hlavou*.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama